משרד הבריאות מפרסם: הציבור מחוסן לטריקים ולשטיקים

הפרסומת של משרד הבריאות, הקוראת לציבור הישראלי להתחסן נגד נגיף הקורונה, היא  הזכורה ביותר השבוע וגם המושקעת ביותר מבחינה כספית • הפרסומת של פלאפון, בכיכובם של יהודה לוי וחנן בן ארי, ממשיכה להוביל את טבלת הפרסומות האהובות

מתוך התשדיר של משרד הבריאות / צילום: משרד הבריאות
מתוך התשדיר של משרד הבריאות / צילום: משרד הבריאות

מדור הפרסומות הזכורות והאהובות מתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, בהתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה. בגרסתו המתחדשת נשים דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי או בולט, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. במסגרת העבודה על רענון המדור הבחנו, כי בניגוד לסקרים ודירוגים אחרים בגלובס, דירוג מסורתי זה מבוסס על האוכלוסייה היהודית בלבד. בכוונתנו לפעול מיידית לתיקון על מנת שגם המדור הזה יעמוד בשורה אחת עם הערכים שהצבנו לעצמנו ועם הקוד האתי של גלובס ויכלול ייצוג מלא והולם לכלל האוכלוסייה במדינת ישראל.

בשבוע שבו החיסונים נגד קורונה מככבים בראש סדר היום החדשותי, אין זה מפתיע כי פרסומת של משרד הבריאות העוסקת בניסיון להמריץ את הציבור להתחסן היא הפרסומת הזכורה ביותר. הפרסומת "החיסון הוא הדרך לנצח את המגפה", באמצעות לפ"מ, רושמת שיעורי זכירה של 3.8% נמוך משמעותית מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות העומד על 7.7%.

 
  

מעניין לראות שלמרות שמדובר בפרסומת אינפורמטיבית, בלי "טריקים ושטיקים", ללא פרזנטורים, שירים שעברו התאמה, או כל תעלול פרסומי מקובל אחר, הפרסומת זוכה לאהדה גבוהה של 8.6% - עניין שכלל לא מובן מאליו כשמדובר בפרסומת בעלת תוכן "כבד". יש בכך כנראה כדי להעיד על האופן החיובי בו הציבור מתייחס לרעיון החיסונים.

הפרסומת של לפ"מ היא גם המושקעת ביותר השבוע מבחינה כספית: על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, ההשקעה בפרסומת עמדה על 2 מיליון שקל. בפרסומת משתתפים פרופ' רן בליצר, פרופ' גליה רהב, פרופ' רוני גמזו, ד"ר אסנת לבציון-קורח, ד"ר ענת אנגל, ד"ר טל ברוש, ד"ר מיקי דודקביץ', פרופ' פאהד חכים ועוד.

גם השבוע הפרסומת האהובה ביותר היא הפרסומת לפלאפון בכיכובו של השחק יהודה לוי והזמר חנן בן ארי. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, מקדמת את G5 - "הדור הבא של המהירות", ורואים בה את לוי ובן ארי נדחקים במעלית חלל.

הפרסומת אומנם עולה שוב בוורסיה הקצרה, אבל נראה כי הבחירה לשדר רק את הפאנץ' - בן ארי מזנק בהתלהבות החוצה, מצחיקה את הצופים מספיק ושומרת את הפרסומת עם שיעורי אהדה גבוהים במיוחד: 31.9% - גבוה מהממוצע החצי-שנתי העומד על 22%. עם זאת, כנראה שמשום שמדובר בוורסיה קצרה, שיעורי הזכירות של הפרסומת אינם גבוהים במיוחד: 3.4% הממקמים אותה במקום השלישי בדירוג הפרסומות הזכורות.

ביטבתה החליטו לפני למעלה משנה להיפרד מהפרזנטור מיכאל הנגבי שהלך איתם שנים, ולהציב בחזית הפרסום את חברי וחברות הקיבוץ. לפחות במבחן האהדה נראה כי המהלך מוכיח את עצמו - הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, ממוקמת במקום השני בדירוג עם שיעורי אהדה של 13.3%.

במקום השלישי באהדה ממוקמת הפרסומת לטאצ' חומרי ניקיון, בכיכובם של אילנית לוי ואלירז שדה. הפרסומת, שמנסה לרכוב על הזוגיות הפוטוגנית של השניים ועל אובססיית הניקיון המתוקשרת של לוי, רושמת שיעורי אהדה של 10.7%. אך למרות כתבות היח"צ שליוו את המהלך - עיין ערך כתבה מפרגנת מהצילומים של הקמפיין ב"ערב טוב עם גיא פינס" - הפרסומת מסתפקת ב-3.1% המציבים אותה במקום החמישי בפרמטר זה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי השבוע שודרו בטלוויזיה כ-487 קטעי פרסום בהיקף כולל של כ-46.5 מיליון שקל - נמוך ביחס לשבוע שעבר, שבו שודרו כ-541 קטעי פרסום בהיקף של כ-48.5 מיליון שקל.