"אל דאגה, בתי המשפט יישארו פתוחים": תגובות חריפות לבקשת נתניהו

לאור הודעת פרקליטי נתניהו כי בכוונתו לבקש שוב חסינות מהכנסת ולדחות את הדיון שלו בשבוע הבא, רבים במערכת הפוליטית מסרו הצהרות חריפות נגד המהלך • עפר שלח: "מה עוד צריך כדי להבין שאיש שחושב ופועל ככה פשוט לא יכול להיות ראש ממשלה"

בני גנץ, יו"ר כחול לבן / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ, יו"ר כחול לבן / צילום: אלעד מלכה

תגובות חריפות במערכת הפוליטית להודעת פרקליטי נתניהו כי בכוונתו לבקש שוב חסינות מהכנסת. משמעה של פנייה זו היא כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש להציב נושא זה במרכזה של מערכת הבחירות הקרבה, שכן בכנסת הנוכחית המתפזרת אין לו יכולת לעשות כן. נתניהו יראה את הישגיו בתחום הקורונה ובתחומים המדיניים בניסיון לסחוף את המצביעים אליו או אל המפלגות שלא שוללות אותו ובכך להשיג רוב לקואליציה שלו - רוב שעשוי גם להצביע בעד חסינותו.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, צייץ בטוויטר: "נתניהו, אל דאגה. בתי המשפט יישארו פתוחים - עליי". גנץ מכהן כעת גם כשר המשפטים, לאחר שנכנס לנעליו של אבי ניסנקורן שהתפטר.

ניסנקורן עצמו כתב: "נתניהו יעשה הכול כדי לחמוק ממשפט צדק. הניסיון הנוסף לקבל חסינות מוכיח שוב - מדינת ישראל היא בת-ערובה בידיו של נאשם בפלילים. הטירוף הזה חייב להסתיים".

עופר שלח ממפלגתו החדשה "תנופה" כתב: "נתניהו מבקש לדחות את משפטו ושוקל לבקש מחדש חסינות. מה עוד צריך כדי שנבין שכל דבר שהאיש הזה עושה, כל החלטה וכל אמירה שלו, נגועים בכך שהמניע להם הוא הרצון להיחלץ מהמשפט? מה עוד צריך כדי להבין שאיש שחושב ופועל ככה פשוט לא יכול להיות ראש ממשלה?".

תגובת נתניהו עצמו בהמשך למכתב פרקליטיו: "ברור לכל שאם היה מדובר בכל אזרח אחר חוץ מראש הממשלה נתניהו, ראש ממשלה חזק מהימין, כתב האישום המופרך הזה כלל לא היה מוגש".

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.