רשות התחרות אישרה את מיזוג ישראייר-רמי לוי

ההצעה של רמי לוי ובי.ג'י.איי משקפת לישראייר שווי של כ-180 מיליון שקל • הצדדים ממתינים להכרעת בית המשפט העליון בערעור לעסקה שהגיש מוטי בן משה

רמי לוי / צילום: יונתן בלום, גלובס
רמי לוי / צילום: יונתן בלום, גלובס

הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, אישרה את עסקת הרכישה של ישראייר על-ידי רמי לוי ובי.ג'י.איי.

כעת ממתינים כל הנוגעים בדבר לדיון שייערך בבית המשפט העליון לאור ערעור שהגיש מוטי בן משה, בעלי חברת דור אלון. הערעור הוגש נגד הנאמן של נכסי אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, ונגד המציעים האחרים, בטענה כי בית המשפט המחוזי התנהל בצורה שסותרת את תנאי המכרז, בכך שאפשר הליך נוסף של "בסט אנד פיינל" למציעים לרכוש את החברה. ההערכות הן כי הערעור לא יתקבל, וזהות הקונה לא תשתנה.

ההצעה של רמי לוי ובי.ג'י.איי משקפת לישראייר שווי של כ-180 מיליון שקל וכוללת תשלום של 162 מיליון שקל יחד עם ויתור על החוב של אי.די.בי בהיקף של 5 מיליון דולר. מתוך זה, המחיר שישולם במזומן הוא 121.5 מיליון שקל, וחלוקת המניות תיראה כך: 51% לבי.ג'י.איי שתשלם 82.62 מיליון שקל, 24% לרמי לוי שישלם 38.8 מיליון שקל ו-25% למחזיקי אג"ח.

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס חשף בגלובס כי החברה קיבלה הצעה ממשקיע נוסף שביקש לרכוש את חלקם של מחזיקי האג"ח אחרי העסקה, קרי ה-25% כאשר לדבריו, לפי ההצעה הזו משתקף לחברה שווי של 200 מיליון שקל.