זום מתכננת גיוס של מיליארד וחצי דולר במכירת מניות

המכירה תהיה הגדולה ביותר שמציעה חברת השיחות בווידאו מאז שהונפקה ב־2019

מנכ"ל זום אריק יואן / צילום: Mark Lennihan, AP
מנכ"ל זום אריק יואן / צילום: Mark Lennihan, AP

חברת שיחות הוועידה בווידאו זום רוצה לגייס 1.5 מיליארד דולר על ידי מכירת מניות, הגדולה ביותר מאז הנפקת החברה בשנת 2019.

בחברה מסן חוזה, קליפורניה, שפלטפורמת שיחות הווידאו שלה הפכה לחיונית בזמן המגפה, הודיעו ביום שלישי שיתנו לחתם החברה חלון של 30 יום לרכוש 225 מיליון דולר במניות מדרג A  במחיר ההנפקה, בקיזוז הנחות ועמלות הקשורות לחתימה.

זום נוסדה ב־2011 וגייסה 447.9 מיליון דולר בהנפקה הראשונית שלה, כך על פי אחד הדוחות הרבעוניים מ־2019. מניותיה עלו ביום שלישי ב־0.4%. הן היו בעליות במשך כל השנה שעברה' כשעובדים וסטודנטים היו בבתיהם והשתמשו בשירותי החברה במהלך מגפת הקורונה.

העלייה בפופולריות הגלובלית של זום שמה אותה בלב יריבות בין חברות טכנולוגיה גדולות יותר כמו מיקרוסופט ופייסבוק, אשר מקדמות את השירותים שפיתחו בעצמן לניהול החיים בזמן המגפה. בנובמבר זום הציגה סכום שיא של מכירות רבעוניות, 772 מיליון דולר, ושיפרה את תחזיותיה לעתיד.

בזום חזו בגידול משמעותי במספר המנויים המשלמים במהלך המגפה. החברה מצפה שהגרסה החינמית של התוכנה שלה תמשיך להעיב על הרווחיות שלה, כך מסרו בזום בנובמבר. "עם אי הוודאות לגבי אורך המגפה, לא ברור כמה זמן שולי הרווח יושפעו כשאנחנו מחויבים לתמוך בקהילה העולמית", אמרה מנהלת הכספים בחברה קלי סטקלברג.