טלגרם נושפת בעורפה של וואטסאפ: חצתה את רף חצי מיליארד המשתמשים

אפליקציית המסרים המתחרה בוואטסאפ ממשיכה ליהנות מנהירת משתמשים לכיוונה • גם סינגל נהנית מגידול במשתמשים לאחר שוואטסאפ הודיעה על עדכון שנוי במחלוקת של מדיניות הפרטיות שלה

אפליקציית טלגרם / צילום: Shutterstock, Arthur Shevtsov
אפליקציית טלגרם / צילום: Shutterstock, Arthur Shevtsov

הפופולריות של אפליקציות המסרים המיידיים האלטרנטיביים לוואטסאפ מוסיפה לזנק. כך, לפני שעה קלה, עדכנה טלגרם כי חצתה את רף חצי מיליארד המשתמשים, אחרי שב-72 השעות האחרונות הצטרפו לרשת 25 מיליון משתמשים חדשים. זאת בתגובה להודעת וואטסאפ כי היא משנה את מדיניות הפרטיות שלה ותשתף מידע עם פייסבוק

על פי נתוני חברת Apptopia, נהנתה טלגרם בין יום רביעי בשבוע שעבר ליום ראשון השבוע, מ-5.6 מיליון הורדות חדשות. העלייה בקצב המצטרפים בטלגרם מוצאת ביטוי גם בנתוני Apptopia לפיהם מאז הודעת וואטסאפ, שפורסמה ב-4 בינואר, זינק מספר ההורדות של טלגרם מ-6.5 מיליון ל-11.9 מיליון.

על פי נתוני Sensor Tower , גם מספר המשתמשים באפליקציית סיגנל, הנחשבת המאובטחת מבין כל החלופות, ממשיך לזנק. בשבוע שלאחר ה-4 בינואר זינק מספר ההורדת שלה ב-8.8 מיליון, לעומת כרבע מיליון קודם לכן.

במקביל, קצב ההורדות של וואטסאפ נמצא בירידה, אם כי לא דרמטית - מכ-11.3 מיליון הורדות בשבוע ל-9.7 מיליון, ירידה של כ-14%.

העדכון עורר זעם

עדכון מדיניות הפרטיות של וואטסאפ ביקש את אישור המשתמשים לשינוי שיאפשר העברת מידע לפייסבוק. העדכון נגע לתקשורת שמשתמשי וואטסאפ מבצעים עם עסקים שמנהלים את התקשורת שלהם דרך האפליקציה.

בקשת האישור לוותה באזהרה שמי שלא יאשר את העדכון עד ה-8 בפברואר, לא יוכל להוסיף ולהשתמש בוואטסאפ. המהלך הזה עורר זעם רב ברשת, לצד גם תהיות רבות.

מאוחר יותר הבהירה וואטסאפ את מטרת העדכון. על פי החברה, העדכון נועד לאפשר בין היתר את שימוש בוואטסאפ דרך מודעות בפייסבוק ולאפשר גם הצגת מודעות פייסבוק בוואטסאפ. פייסבוק, החברה האם של וואטסאפ, הבטיחה כי העדכון לא נוגע לתקשורת עם משפחה וחברים, וכי בכל התקשורת של משתמש פרטי עם עסקים, אשר מושפעת מעדכון זה, תופיע הודעה המציינת זו בפני המשתמש. אף על פי שההבהרה עזרה לצנן את הביקורת, הסחף אל המתחרות לא נפסק.