בעזרת הקורונה ראפיד הישראלית שווה כבר 2.5 מיליארד דולר

חברת הפינטק הישראלית, המעסיקה כ-280 עובדים, הודיעה על גיוס 300 מיליון דולר • במקביל עובדים, מנהלים ומשקיעים מוקדמים בחברה מכרו מניות ב-100 מיליון דולר • ראפיד מפתחת פלטפורמה שמסייעת לחברות להקים שירות תשלומים דיגיטלי משלהן בקלות

ארקדי קרפמן, אריק שטילמן ועומר פריאל/ צילום: תומר חזן
ארקדי קרפמן, אריק שטילמן ועומר פריאל/ צילום: תומר חזן

חברת הפינטק הישראלית ראפיד (Rapyd) הודיעה היום (ד') על גיוס של 300 מיליון דולר במסגרת סבב D. הגיוס בוצע על פי שווי של 2.5 מיליארד דולר, זינוק משווי של 1.2 מיליארד דולר לפיו ראפיד גייסה בסוף 2019. בתחילת 2019 גייסה החברה הון לפי שווי של 300 מיליון דולר בלבד.

במקביל לגיוס 300 מיליון דולר בהון לתוך החברה, מכרו במסגרת הסבב עובדים, מנהלים ואנג'לים שהשקיעו בשלבים המוקדמים בראפיד מניות ב-100 מיליון דולר (סקנדרי).

הגיוס הנוכחי של ראפיד הובל על ידי Coatue והשתתפו בו משקיעים חדשים של ראפיד כמו ספארק קפיטל, אביד ונצ'רס, FJ Labs ואחרים, בנוסף למשקיעים הקיימים של החברה. עד לסבב הנוכחי ראפיד גייסה 180 מיליון דולר.

ראפיד הוקמה בתחילת 2016 תחת השם CashDash על ידי אריק שטילמן, המכהן כמנכ"ל, ארקדי קרפמן ועומר פריאל. לפני כן, שטילמן הקים את חברת IT Navigator, בתחום מחשוב הענן, שנמכרה ל-AVAYA בסוף 2013 בסכום שהוערך בעשרות מיליוני דולרים. רבים מעובדי ראפיד הגיעו מ-IT Navigator, ועבדו יחד כבר למעלה מעשור.

ראפיד היא חברת "פינטק כשירות", שמפתחת פלטפורמה שמאפשרת לכל עסק להקים שירות תשלומים דיגיטלי משלו בקלות, ללא צורך בהתחברות והתאמה לספקים שונים כמו בנקים, חברות האשראי, ארנקים הדיגיטליים, חברות התשלומים ועוד. כך יכולים העסקים להיות מסוגלים לקבל תשלום בכל דרך, ממזומן ועד לתשלום בארנק דיגיטלי מקומי.

בהודעת הגיוס מסבירה החברה את הצמיחה בביקוש הגבוה לתשלומים דיגיטליים מקומיים ובינלאומיים ב-2020 על רקע מגפת הקורונה .לחברה יש כ-5,000 לקוחות והיא רושמת צמיחה מהירה של כ-500 לקוחות מדי חודש. קצב הכנסותיה השנתי הגיע ל-100 מיליון דולר.

בסיוע המימון ראפיד מתכוונת להרחיב את צוות העובדים ואת הטכנולוגיה שלה. המנכ"ל שטילמן אמר כי לראפיד לא היו תוכניות לגייס עוד כסף אך המשקיעים פנו אליה כדי שתנצל את התקופה להתרחב. ראפיד מעסיקה כ-280 עובדים, מחציתם בישראל ומחציתם ברחבי העולם.

שטילמן אמר לגלובס כי "הצמיחה בביקושים לפלטפורמה של החברה התחילו עוד ב-2018-2019 ובתקופת הקורונה ראפיד רשמה צמיחה בכל אחד מ-100 המדינות שהיא פועלת בהן, עם דגש על מדינות כמו סינגפור, אינדונזיה והפיליפינים באסיה. מבחינת הכנסות ולקוחות הגענו ב-2020 ליעדים שלא חשבנו שנשיג עד 2021".