קלריזן הישראלית מחליפה בעלות: נרכשה על ידי Planview האמריקאית

החברה שמפתחת תוכנה לניהול פרויקטים שיתופיים בארגונים מעסיקה 170 עובדים, מחציתם בישראל • ב-2018 נרכשה החברה על ידי קרן K1 האמריקאית וכעת היא עוברת שוב ידיים

בועז חלמיש, יו"ר קלריזן / צילום: עינת לברון
בועז חלמיש, יו"ר קלריזן / צילום: עינת לברון

חברת קלריזן הישראלית, מפתחת תוכנה לניהול פרויקטים שיתופיים בארגונים, עוברת שליטה. קלריזן (Clarizen), שנרכשה על ידי קרן K1 מלוס אנג'לס ב-2018, עוברת כעת לבעלות של חברת Planview מטקסס, העוסקת בתחום מקביל של פתרונות ניהול. במסגרת העסקה תישאר K1 עם אחזקת מיעוט בקלריזן. סכום העסקה לא פורסם. עובדי קלריזן קיבלו אתמול עדכון על הרכישה.

קלריזן הוקמה ב-2006 ומעסיקה כיום כ-170 עובדים, מחציתם בישראל. החברה גייסה לאורך השנים כ-90 מיליון דולר ממשקיעים כמו קרן בנצ'מרק, ויולה ונצ'רס, ויולה קרדיט, DAG ואחרים. במרץ 2018 החברה נרכשה על ידי K1 בשיתוף עם מנהלי החברה תמורת כ-110 מיליון דולר. K1 גם התחייבה אז להזרים 10 מיליון דולר לפעילות קלריזן. עד לאפריל האחרון כיהן בועז חלמיש בתפקיד מנכ"ל החברה וכיום הוא משמש כיו"ר, כשלתפקיד המנכ"ל מונה גרג גילמור האמריקאי.

הרוכשת Planview נקנתה בעצמה בדצמבר האחרון על ידי הקרנות TA ו-TPG תמורת 1.6 מיליארד דולר. החברה בעלת מטה באוסטין, טקסס, והיא מעסיקה 700 עובדים. במקביל לרכישת החברה הישראלית, Planview הודיעה על רכישה של חברה נוספת Changepoint מסיאטל. בשלב הראשון קלריזן צפויה להמשיך לעבוד כרגיל, אך נראה כי הרוכשת מתכוונת למזג את הפעילויות של החברות שרכשה כחלק מתהליך קונסולידציה משמעותי בשוק.