יו"ר ש"ס אריה דרעי מתחייב לתמוך בנתניהו: "ביבי חייב אריה חזק"

במפגש זום עם פעילי ש"ס אמר יו"ר התנועה אריה דרעי: "אנחנו נתמוך בביבי, הוא המועמד שלנו ושל מחנה הימין לראשות הממשלה, עליו נמליץ לנשיא. אנחנו שייכים למחנה הימין וש"ס לא תלך לשום ממשלה שלא של מחנה הימין"

אריה דרעי במפגש זום עם פעילי ש"ס / צילום: דוברות ש"ס
אריה דרעי במפגש זום עם פעילי ש"ס / צילום: דוברות ש"ס

יושב ראש ש"ס אריה דרעי מבהיר "אנחנו עם נתניהו ונעזור לו להקים ממשלת ימין רחבה". במפגש זום עם פעילי ש"ס אמר דרעי: "אנחנו נתמוך בביבי, הוא המועמד שלנו ושל מחנה הימין לראשות הממשלה, עליו נמליץ לנשיא. אנחנו שייכים למחנה הימין וש"ס לא תלך לשום ממשלה שלא של מחנה הימין, ליישם את העיקרון של עם ישראל ארץ ישראל - תורת ישראל".

דרעי מתח ביקורת ישירה על גדעון סער שפרש מהליכוד: "החברים הטובים של נתניהו עורקים משמיצים בצורה בוטה עוד פילוג ועוד פילוג ומצטרפים למחנה רק לא ביבי. זה מוכיח שביבי לא צריך אריה חזק (סיסמת הבחירות הקודמת, ד"ז) ביבי חייב אריה חזק".

אריה דרעי נואם בפני פעילי ש"ס במפגש זום / צילום: דוברות ש"ס
 אריה דרעי נואם בפני פעילי ש"ס במפגש זום / צילום: דוברות ש"ס

עם זאת, דרעי מייחל לממשלת ימין חזקה על סמך הסקרים המראים כי מחנה הימין גדל ליותר מ-70 מנדטים: "אחרי הבחירות אביא את גדעון סער ידידי ובנט ידידי בצורה מכובדת חזרה למחנה הימין איתנו ביחד עם תפקידים ראויים. מאחל להם הצלחה בבחירות שיביאו קולות ממרכז שמאל שממשלת הימין תהיה גדולה מאוד וש"ס תדאג לכך. החרדים ירוצו עם נתניהו ולצידו, המחנה מגובש הרץ זמן רב ביחד ויסייע להקמת ממשלת ימין רחבה".

הוא אמר כי אין סיכוי להקמת ממשלה ללא נתניהו בגלל המחלוקות האידאולוגיות בין המפלגות השונות מימין ומשמאל הפוסלות את נתניהו, שיקבל לפיו לפחות 30 מנדטים: "כיצד ישבו מפלגות הימין עם מרצ והמשותפת. יהדות התורה לא תלך עם יש עתיד וגם אנחנו רחוקים מהם מאוד אידאולוגית", דרעי כאן לא פוסל לגמרי את יש עתיד, בניגוד ליהדות התורה. עם זאת, הוא מבהיר לגדעון סער - אנחנו לא איתך בממשלת רק לא ביבי.

לאחר הקמת הממשלה, הזהיר דרעי כי יידרש קיצוץ חד ולכן אמר שצריך יהיה את ש"ס חזקה כדי להילחם בקיצוץ בחלשים. "מצד אחד צריך תקציב מאוזן ולעזור לעסקים, אבל מצד שני שאת העול והנטל לא ישלמו השכבות החלשות, קיצוצי קצבאות ושכר - לא ניתן".

בסוגיית הקורונה, קרא דרעי להמשיך ולשמור על כל הנחיות הרופאים והמגבלות: "הקדוש ברוך הוא ציווה אותנו לשמור על חיינו. לשמור על הוראות הרופאים, לחיות בסגר, להתפלל בחוץ". ש"ס והרבנים החרדיים המזרחיים, בניגוד לאחיהם האשכנזים, קראו כל העת להישמע להנחיות ורוב מערכת החינוך של התנועה נסגרה כשכך הורו החלטות הממשלה.

גדעון סער הגיב בהודעה של מפלגתו, "תקווה חדשה": "אנחנו מודיעים לאריה דרעי: זה לא יקרה. גם דרעי מבין שנתניהו איבד את אמון רוב הציבור. אין לנתניהו 61 ואין לנתניהו ממשלה. כל מה שהוא יודע להציע למדינת ישראל זה עוד ועוד מערכות בחירות וחוסר יציבות פוליטית וכלכלית. מה שנתניהו לא יצליח, אנחנו נצליח: נקים אחרי הבחירות ממשלה יציבה בראשות גדעון סער".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן ציץ בטוויטר: ‏"הממשלה הבאה חייבת להיות ציונית וליברלית. להחליף רק את ביבי זה לא מספיק, צריך להמנע ממצב שבו בנט וסער נסחטים על ידי דרעי וליצמן ולהחליף באמת את השלטון וסדרי העדיפויות. ישראל ביתנו תדאג לכך שעסקני ש"ס ויהדות התורה יעברו לספסלי האופוזיציה".

ליברמן פועל לשכנע את סער ובנט להקים ממשלה ללא נתניהו וגם ללא החרדים, בשיתוף עם יאיר לפיד ומפלגות אחרות במרכז ובשמאל. בנט וסער לא מנתקים קשרים עם החרדים, אך תמונת המנדטים עשויה להיות כזו שבלעדיהם לא יהיה סיכוי להקים ממשלה בלי הליכוד.