בעל מניות אקטיביסטי קורא להדיח את דירקטוריון MTS

המשקיע דיוויד אליוט לזר דורש מדירקטוריון MTS לכנס אסיפת בעלי מניות לצורך הדחת הדירקטורים המכהנים חיים מר, יצחק און וסקוט בארל • במקומם, לזר מבקש למנות את עצמו ואת יורם דרוקר ואורי בן-אור

חיים מר, יו"ר MTS / צילום: תמר מצפי
חיים מר, יו"ר MTS / צילום: תמר מצפי

בדרך למאבק שליטה בחברת הטכנולוגיה הישראלית MTS? המשקיע האקטיביסטי דיוויד אליוט לזר, שהודיע לאחרונה כי הוא מחזיק ב-9.6% ממניות החברה באמצעות חברות שבבעלותו (קסטודיאן ונצ'רס ו-Activist Investing), שלח מכתב לדירקטוריון MTS ובו דרישה לכנס אסיפת בעלי מניות לצורך הדחת הדירקטורים המכהנים ומינוי אחרים במקומם (למעט הדירקטורים החיצוניים). הדרישה מגיעה בהתאם לחוק החברות הישראלי, שקובע כי דירקטוריון יכנס אסיפה מיוחדת אם בעל מניות שמחזיק 5% או יותר מזכויות ההצבעה בחברה דורש זאת.

MTS, בשמה המלא מר טלמנג'מנט, מספקת פתרונות טכנולוגיים לספקיות תקשורת, ומנוהלת על-ידי רועי הס. בעל מניות בולט בחברה הוא חיים מר, שמחזיק יחד עם אשתו דורה מר ב-14.2% מהמניות, ומכהן כיו"ר הדירקטוריון. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 14 מיליון דולר.

"פעולות רבות לא היו בהתאם לאינטרס החברה"

במכתב ששלח לזר באמצעות עורך הדין ליאור אוסטשינסקי ממשרד פרל כהן, הוא קורא לכינוס אסיפה שבה יצביעו בעלי המניות על הצעה לסיום כהונת הדירקטורים המכהנים - מר, יצחק און וסקוט בארל - ולמנות במקומם את לזר עצמו, ואת יורם דרוקר (יזם מתחום הביומד) ואורי בן-אור (בעל ניסיון בניהול כספים בחברות ציבוריות).

במכתב כותב לזר לדירקטוריון MTS כי "פעולות רבות שביצעה החברה לא היו בהתאם לאינטרס החברה או בעלי המניות שלה, בהן למשל גיוס הון בתנאים לא מיטיבים. אנו דורשים שעד לכינוס האסיפה המיוחדת, החברה לא תבצע פעולות שאינן חלק מהפעילות השוטפת, כולל מכירת נכסים או הנפקת מניות. בנוסף אנו דורשים שהדירקטוריון לא ימנה דירקטורים".

עו"ד אוסטשינסקי המייצג את לזר אמר היום לגלובס כי "הלקוח שלנו מאמין שעם החלפת הדירקטורים בחברה תיווצר הזדמנות אמיתית להשאת ערך משמעותית לבעלי המניות".

כפי שנכתב בגלובס השבוע, לחברה נכנסו כמעט במקביל שני משקיעים חדשים - לזר, ו"סוחר השלדים" כפיר זילברמן שרכש באמצעות Pure Capital שבבעלותו 5.7% ממניות MTS. השניים לא תיאמו ביניהם את הכניסה להשקעה,  אך כנראה ששניהם זיהו הזדמנות במניה שדשדשה לאורך שנים אך מאז תחילת 2021 זינקה ב-106% על רקע כניסת השניים להשקעה. לפי ההערכות, נוצר קשר בין לזר לזילברמן, אך בשלב זה אין ביניהם כל שיתוף פעולה, אם כי ייתכן ששיתוף פעולה כזה ייווצר בהמשך הדרך.

זילברמן, לפי ההערכות המבוססות על מקרים קודמים, מעוניין כנראה לנסות להשתלט על החברה ולהשתמש בה כשלד בורסאי ליציקת פעילות חדשה. לגבי לזר, ההערכות הן שהוא מבקש להביא להצפת ערך ב-MTS באמצעות מיזוג עם חברה אחרת מתחום הטכנולוגיה.