שלושה מנהלים בבזק בינלאומי יפרשו בעקבות התקלה בדוחות הכספיים

אירועי המחיקות בעקבות החשבונות הכפולים והתקלה החמורה בדוחות החשבונאיים נחשפו לראשונה בגלובס • מדובר במנהלים העובדים תחת סמנכ"ל הכספים תומר שני • דו"ח הביקורת הסופי יוצג לדירקטוריון בעוד מספר שבועות

 

רן גוראון / צילום: שלומי יוסף, גלובס
רן גוראון / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הנהלת אלפא (שלוש החברות הבנות בבזק פלאפון, בזק  בינלאומי ויס) החליטה לסיים את העסקתם של שלושה מנהלים בבזק בינלאומי העובדים מתחת לסמנכ"ל הכספים תומר שני וזאת בעקבות התקלה החשבונאית שהובילה למחיקה של מאות מיליוני שקלים. דירקטוריון אלפא קיבל עדכון על כך.

בשבועות האחרונים קיים דירקטוריון אלפא כמה וכמה דיונים על ממצאי היועצים השונים הבודקים את האירוע שהחל ב-2002 ובמסגרתו לא רשמה החברה את הוצאותיה כנדרש בדוחות הכספיים. אירועי המחיקות בעקבות החשבונות הכפולים והתקלה החמורה בדוחות החשבונאיים נחשפו בגלובס. בעקבות הבדיקה והמחיקות נאלצה החברה לערוך את הדוחות של השנים האחרונות ולהציגם מחדש. הדו"ח הסופי של היועצים טרם הושלם וככל הנראה הוא יוצג לדירקטוריון בשבועות הקרובים.

המנהלים שיעזבו את החברה נחשבים לוותיקים ומנוסים ובכל מקרה לא מדובר בנסיבות עזיבה שקשורות בפלילים או משהו מהסוג הזה. הנזק המסתמן בבזק בינלאומי בשל אי הסדרים החשבונאיים הגיע ל-195 מיליון שקל. נמצא כי קיימים בספרי בזק בינלאומי פערים מהותיים בין יתרות הנכסים שלה (נטו) בספרים לבין יתרות הנכסים שלה (נטו) בפועל, אשר סך השפעתם מוערכת באופן ראשוני בסכום של כ-195 מיליון שקל. בהתאם לממצאים הראשוניים של הבדיקה, הפערים נובעים בעיקר מכך שלא בוצעה על ידי בזק בינלאומי באופן שוטף זקיפה מלאה של רישום הוצאות.

החברה נאלצה לבצע הערכת שווי בעקבות האירוע (ובעקבות אירוע נוסף של חשבונות כפולים של לקוחות שנמצאו אצלה ונדרשה להפסיק לגבות מהם תשלום) שהובילה למחיקה של כחצי מיליארד שקל בסך הכל בשוויה של החברה שנותרה רשומה בספרי בזק ב-123 מיליון שקל.

מהחברה לא נמסרה תגובה.