החל קידוח האקספלורציה בבלוק מול חופי סורינאם בו מחזיקה רציו פטרוליום

פוטנציאל הפרוספקט מוערך בכ-235 מיליון חביות נפט עם סיכויי הצלחה גיאולוגית של 34% • את קידוח האקספלורציה תבצע מפעילת הבלוק, חברת טולו הבריטית

ספינת הקידוח של רציו פטרוליום / צילום: סטנה דרילינג
ספינת הקידוח של רציו פטרוליום / צילום: סטנה דרילינג

שותפות חיפושי הנפט רציו פטרוליום דיווחה היום על תחילת עבודות קידוח האקספלורציה בפרוספקט 1-GVN בבלוק 47, שממוקם במים הכלכליים של מדינת סורינאם. את הקידוח תבצע מפעילת הבלוק, חברת טולו (Tullow Oil).

שותפות רציו פטרוליום  מחזיקה ברישיונות לחיפושי נפט במים הכלכליים של מדינות גיאנה וסורינאם, הממוקמות בקצה הצפון מזרחי של יבשת אמריקה הדרומית (בשונה ממדינת גינאה שנמצאת במערב אפריקה), וכן בפיליפינים.

על-פי האומדן הטוב ביותר בדו"ח NSAI, הפוטנציאל בקידוח 1-GVN מוערך בכ-235 מיליון חביות נפט עם סיכויי הצלחה גיאולוגית של 34%. את הקידוח תבצע אוניית הקידוח "סטנה פורת'"(Stena Forth) שנבנתה בשנת 2009 ונחשבת לאחת מאסדות הקידוח המתקדמות בעולם, בעומק מים של כ-1,900 מטר ולעומק קידוח כולל של כ-5,400 מטר.

תוצאות ראשוניות מהקידוח צפויות להתקבל בתוך כ-70 ימים והן יספקו מידע גיאולוגי על הפוטנציאל הפרוספקטיבי של כלל הבלוק, המשתרע על שטח של כ- 2,350 קמ"ר, בעומק ים הנע בין 1,300 מטרים ל-3,000 מטרים. הבלוק כולו הוערך על-ידי חברת NSAI בכ-927 מיליון חביות נפט בשלושה פרוספקטים שונים (כולל פרוספקט1-GVN).

טולו, המחזיקה 50% מהזכויות בבלוק, היא חברת אנרגיה בריטית בעלת ניסיון רב כמפעילה בפרויקטים שונים באפריקה ובאמריקה הדרומית. שותפה נוספת בבלוק היא חברת פלוספטרול (Pluspetrol) הדרום-אמריקנית, שמחזיקה 30% ממנו, כאשר לרציו פטרוליום 20% מהזכויות בבלוק.

במהלך החודש האחרון הודיעה רציו פטרוליום על מימוש מוצלח של סדרת אופציות (92%) אשר הכניסו לקופתה כ- 22.6 מיליון דולר המתווספים ליתרת המוזמנים שהיו בקופתה, ובכך הבטיחה רציו פטרוליום את חלקה במימון הקידוח שתקציבו הכולל נאמד בכ-60 מיליון דולר וחלקה של רציו פטרוליום נאמד בכ-15 מיליון דולר.

תחילת שנת 2020 הוכרזו חמש תגליות נפט בסורינאם, ובסה"כ התגלו באגן גיאנה-סורינאם יותר מ-10 מיליארד חביות נפט במסגרת פעילות אקספלורציה נרחבת המתבצעת מאז שנת 2015. לרציו פטרוליום זהו הקידוח השני באגן לאחר קידוח טנג'ר-1 (גיאנה) שהוכרז כתגלית. דוח משאבים לתגלית טנג'ר ולפרוספקטים נוספים בבלוק קייצ'ור צפוי להתפרסם באמצע חודש פברואר.