רכב סיני | פיצ'ר

כלי הרכב הסינים באים, ובגדול (וגם בקטן)

מ-AIWAYS ועד MG: במהלך 2021 צפויים לנחות בישראל שורה של דגמים חדשים מתוצרת סינית • כל מה שצריך לדעת

ב-2020 שובשה כל המערכת התעשייתית והשיווקית הגלובלית המורכבת של תעשיית הרכב העולמית בשל מגפת הקורונה. כל זה (עדיין) לא ישפיע על מבול הדגמים החדשים שינחתו כאן ב־2021 בדגש על יותר הנעה ירוקה, שפע רכבי פנאי וכנראה שגם לא מעט כסף. אלו הם הדגמים הבולטים מתוצרת סינית.

מאאודי ועד קיה: לכל הדגמים החדשים שינחתו כאן השנה

AIWAYS: סנונית ראשונה

אל הנציגות ההולכת ומתרחבת של דגמים סיניים שנוחתים בארץ, צפוי להצטרף ב-2021 גם המותג AIWAYS, נציג ראשון למועדון "חברות הסטארט-אפ לרכב חשמלי" של תעשיית הרכב הסינית. הרכב היחיד של המותג הוא הקרוס־אובר החשמלי U5.

זהו רכב בממדים של מיצובישי אאוטלנדר, פחות או יותר, שמצויד במנוע חשמלי של 204 כ"ס וסוללה של 63 קילוואט-שעה, שאמורה לספק טווח של כ-410 ק"מ בתקן WLTP ולהאיץ את הרכב מאפס ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות.

אם לשפוט על פי המחיר באירופה אפשר לצפות לכ-200 אלף שקל, פלוס מינוס, לדגם מאובזר.

GAC: מטפסת בסולם הסטטוס

GAC היא ענקית רכב בשליטת ממשלת סין שמייצרת ומוכרת מעל 2 מיליון כלי רכב בשנה. נוכחותה בישראל הייתה עד כה סמלית וכללה דגם קרוס-אובר חשמלי אחד, שהושק בסין ב-2017. לקראת סוף הרבעון הראשון היא צפויה לקבל שדרוג משמעותי כאשר ינחת כאן נציג הדור החדש שלה - AION LX. זהו קרוס־אובר מאסיבי עם אורך של 4.78 מ', רוחב 1.93 מ' ובסיס גלגלים של 2.92 מ'. זה לא רכב זול, גם בסין, ויהיה מעניין לראות כיצד הוא יתומחר בישראל.

Lynk&Co: יוקרתית עם שורשים אירופים

אם לא יחולו שינויים בלתי צפויים ב-2021 ינחת בישראל המותג לינק אנד קו מבית קבוצת GEELY הסינית, שהוא מותג הייצוא העיקרי של הקבוצה לאירופה (מלבד וולבו כמובן). רכבי המותג מבוססים באופן הדוק על הפלטפורמות וההנדסה של וולבו והמטה של המותג אף נמצא בשוודיה.

ללינק אנד קו היו במקור תוכניות להשקת דגמים שונים, שהשתנו לאורך הדרך. בינתיים הדגם הראשון שלה, שכבר נחת בדצמבר באירופה ואמור להגיע אלינו, הוא "לינק אנד קו 01". למעשה זו הנדסת מותג של וולבו XC40 בגרסת פלאג-אין, עם אותה מערכת הנעה של וולבו, שכוללת שני מנועים חשמליים ומנוע 1.5 טורבו, אבל עם עיצוב חיצוני ופנימי מסוגנן יותר ואלקטרוניקה מתקדמת. לפחות באירופה הוא מוצע במחיר שנמוך יותר בכעשרת אלפים אירו מהגרסה המקבילה של וולבו למרות אבזור מפואר יותר.

MG: עולה בתדמית, בגודל ובמחיר

המותג החלוץ של תעשיית הרכב הסינית באירופה ובישראל יתגבר את שורותיו ב-2021 בקרוס-אובר ראשון בגודל מיד-סייז (טוסון וכו'), שיצויד בהנעה היברידית נטענת. ה־HS PHEV החדש נמתח לאורך 4.57 מ' ורוחב 1.87 מ' וניצב על בסיס גלגלים של 2.72 מ'. מערכת ההנעה המתקדמת שלו משלב מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין, מנוע חשמלי חזק וסוללה נטענת של 16 קילוואט, והוא מתהדר בהספק מרשים של 284 כ"ס וטווח חשמלי של כ-50 ק"מ.

תא הנוסעים מפואר, מאובזר מאוד ומצויד בחבילת בטיחות אקטיבית על בסיס טכנולוגיה של מובילאיי. לפי המחיר באירופה, אפשר לצפות שהוא יימכר כאן בכ-180-210 אלף ש'.
על הכוונת האירופית של SAIC ל-2021 נמצא גם הקרוס-אובר-פרימיום החשמלי הגדול MARVEL R, שהוצג בסין במאי 2020 ושיווקו טרם החל. הקבוצה הסינית מתכננת להפוך את ה-R למעין מותג פרימיום חשמלי עצמאי, שיתחרה בטסלה.

רכב באורך 4.67 מ' עם בסיס גלגלים של 2.8 מ' יוצע בתצורה של הנעה קדמית (מנוע בודד) או הנעה כפולה (2 מנועים) ועם מגוון סוללות, שהגדולה בהן היא בקיבולת רצינית של 94 קילוואט-שעה, שאמורה לספק טווח של מעל 600 קילומטרים בתקן הסיני. גם תא הנוסעים שואב את השראתו מטסלה, אבל המחיר בסין נמוך ב-15% מהגרסאות המקבילות של טסלה 3. מועד נחיתתו בארץ תלוי בהשגת התקינה האירופית.