שלמה אליהו מכר ב-140 מיליון שקל את הנכס האחרון שלו בירושלים

אליהו יקבל 140 מיליון שקל תמורת 17 דירות יוקרה, שטחי מסחר וחניון שממוקמים במתחם היוקרתי "ירושלים של זהב"

פרויקט ג'רוזלם ספיריט / הדמיה: הדמיות: VIEWPOINT
פרויקט ג'רוזלם ספיריט / הדמיה: הדמיות: VIEWPOINT

איש העסקים ובעל השליטה בחברת הביטוח מגדל, שלמה אליהו, מכר את יתרת אחזקותיו בפרויקט הנדל"ן היוקרתי "ירושלים של זהב" בבירה תמורת 140 מיליון שקל, כך נודע לגלובס. מדובר ב-17 דירות, בווילה לשימור, בחניון ציבורי במתחם וכן בשטחי מסחר. הרוכשת היא חברת הדס קפיטל שבשליטת הלל זוריבין ואשר סבג. בכך מסיים אליהו את אחזקותיו בנכס. ככל הידוע מדובר בנכס האחרון של אליהו בירושלים, לאחר שלפני שנה מכר את אחזקותיו גם במלון הר ציון שבבירה.

"ירושלים של זהב" הוא פרויקט מגורים מגה יוקרתי שמשווק בעיקר בחו"ל, אותו יזמו בשנות התשעים אליהו ומשפחת שכטר, עת רכשו ברחוב בני עקיבא מגרש ב-25 מיליון שקל. זאת כחלק ממספר מהלכים עסקיים משותפים.

ממידע שהגיע לידינו עם השנים התגלעו מחלוקות בין השותפים, דבר שאף הוביל לעסקה במסגרתה רכש אליהו את חלקם של שותפיו באחזקות המשותפות לפני כשבע שנים תמורת כ-400 מיליון שקל. לפני כשנתיים מכר אליהו מגרש סמוך ל"ירושלים של זהב" ב-305 מיליון שקל להדס קפיטל. כאמור גם אחרי עסקה זו עדיין נותרו לו אחזקות בשטח שאותן מכר כעת, שוב להדס קפיטל. מדובר ב-17 דירות, שטחי מסחר בשטח של כ-250 מ"ר, חניון ל-209 חניות, וזכויות בווילה לשימור שבמתחם. מפרטי העסקה שנודעו לנו, 17 הדירות תומחרו בכ-130 מיליון שקל. מדובר בדירות גדולות של כ-200-300 מ"ר, ברמת מעטפת שנמצאות בעיקר בקומות העליונות בפרויקט. שטחן הכולל הוא כ-3,800 מ"ר, והן נמכרו במחיר שנאמד בכ-35 אלף שקל למ"ר. מבדיקתנו נמצא כי הרוכשים קיבלו אישור מעיריית ירושלים לפצל חלק מהן.

במקביל נודע לגלובס, כי הדס קפיטל פעלה מול העירייה להגדלת מספר היח"ד במגדל המגורים "ג'רוזלם ספיריט" שהיא מקימה על המגרש שרכשה מאליהו לפני כשנתיים, והוסיפה לו שלוש קומות, כך שהוא יתנשא ל-27 קומות. את המגדל מקימה חברת פורמה מקבוצת דניה סיבוס. עד כה בוצעו במגדל עסקאות רבות, וגורמים בשוק מעריכים כי למעלה ממחצית הדירות נרכשו, על ידי תושבי חוץ. ברשות המסים רשומות עסקאות על דירות בפרויקט שנמכרו במחירים של 40-50 אלף שקל למ"ר, בהתאם לקומה. דירת פנטהאוז 185 מ"ר בפרויקט, נמכרה ב-13.75 מיליון שקל, (74 אלף שקל למ"ר). מחירים אלה הופכים אותו לאחד מהפרויקטים היקרים בבירה.

מהדס קפיטל ומטעמו של אליהו סירבו להגיב.