הנציגויות של ישראל במרוקו ובדובאי נפתחו היום רשמית

השגריר במרוקו דוד גוברין הגיע היום לרבאט • הקונסוליה של ישראל בדובאי נפתחה רשמית עם הגעת הקונסול הכללי אילן שטולמן

השגריר במרוקו דוד גוברין / צילום: משרד החוץ
השגריר במרוקו דוד גוברין / צילום: משרד החוץ

לרבאט בירת מרוקו הגיע היום השגריר דוד גוברין, שישמש כממונה על נציגות ישראל, שנפתחה מחדש בעקבות הצהרת החזרה לנורמליזציה. גוברין מוגדר כעת ראש הנציגות עד לפתיחתה הרשמית של השגרירות ואישור מינויו על ידי הממשלה.

במקביל נפתחה היום באופן רשמי הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי, עם הגעת הקונסול הכללי אילן שטולמן לאמירות. משימתה העיקרית של הקונסוליה הכללית תהיה לפתח את קשרי הכלכלה בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות ולשקוד על קידום התיירות וקשרי התעופה בין שתי המדינות. ההייטק הישראלי, על מגוון תחומי העיסוק שלו, יתפוס מקום מרכזי בעבודתה של הקונסוליה הכללית של ישראל בדובאי.

שר החוץ גבי אשכנזי פרסם הודעה ולפיה: "הגעתם של ראשי הנציגויות הישראלים למרוקו ולדובאי משלימה את השלב הראשון והחשוב של פתיחת נציגויות ישראליות חדשות באיזור במסגרת הסכמי אברהם. פתיחת ארבע נציגויות חדשות של משרד החוץ במזרח התיכון הנה עדות חיה לשינויים החלים באיזור ולשלום החם בינינו למדינות באזור. בתוך חצי שנה הגדלנו את כמות הנציגויות הרשמיות של ישראל מ-2 נציגויות ל-6, דבר המסמל יותר מכל את מרכזיות משרד החוץ בתהליכי שיתופי הפעולה המסחריים, הכלכליים, האסטרטגיים והביטחוניים בינינו לבין מדינותינו השכנות.

זהו יום חשוב לשלום וזהו יום מרגש במסגרת תהליך יישום ההסכמים עם איחוד האמירויות ומרוקו. אני מברך את הצוותים הישראלים ומאחל להם הצלחה בעבודתם החשובה. למשרד החוץ ולנציגויות הישראליות תפקיד מכריע בקידום הקשרים הבילטראלים בין ישראל למדינות אלה ובמימוש הפוטנציאל הטמון ביחסים".

הנציגויות במרוקו ובדובאי מצטרפות לשגרירות הישראלית באבו דאבי, שנפתחה בתחילת השבוע, וכן, לשגרירות ישראל במנאמה, בירת בחריין, שכבר פועלת במדינה מזה מספר שבועות.