נתניהו: "חזרה להסכם הגרעין עם איראן תהיה טעות"

ראש הממשלה אמר היום כי יפעל בכל דרך כדי למנוע את נסיונות הפגיעה של איראן בישראל

בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ
בנימין נתניהו / צילום: אמיל סלמן-הארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי חזרה להסכם הגרעין עם איראן תהיה טעות. לטענתו, מה שמעיד על כך, היא העובדה כי הכסף שזרם אליה לאחר חתימת ההסכם ב-2015 שימש לא לאזרחי איראן, אלא לקידום הפצת טרור וכיבוש בתימן, באפריקה ובעוד מקומות במזרח התיכון. "זו תהיה טעות ואני מקווה שלא יחזרו להסכם הזה", אמר נתניהו במהלך בסיור בנגב. נתניהו ציין כי ימשך לפעול בכל דרך פוליטית ומדינית כדי למנוע את נסיונות הפגיעה של איראן בישראל.

הרמטכ"ל אביב כוכבי צידד בעמדה זו בנאום בכנס של INSS המכון למחקרי בטחון לאומי, שנערך השבוע, ואמר בין השאר כי חזרה להסכם תהיה דבר "רע ולא נכון". כוכבי גילה כי הנחה את הצבא להכין תוכניות מבצעיות מול איראן, ברמזו על כאלה שנועדו למנוע ממנה הגעה לפצצת גרעין.

נתניהו קרא לציבור להתחסן

נתניהו נפגש היום בין השאר עם ראש עיריית דימונה, בני ביטון וקודם לכן ביקר בערערה שבנגב עם כמה מראשי הרשויות הבדואיות, בהמשך לפגישתו עימם בתחילת השבוע. הוא דחק בציבור ובראשי הרשויות להתחסן ולהביא את הציבור לתחנות ההתחסנות, כדי לאפשר את היציאה מהגבלות המגפה.

בהקשר הפוליטי ובתשובה לשאלה לגבי שיתוף הפעולה עם רע"מ ומנסור עבאס, אמר נתניהו כי עבאס לא הביא לתוצאות ותלה את הניתוק ממנו בהתבטאויות בנוגע למדינת ישראל. הוא קרא לציבור הערבי להשתלב בחברה ובפוליטיקה הישראלית. ואמר "כפי שישראלים וערבים רוקדים יחד, עושים עסקים ומתחבקים בדובאי, כך אפשר לעשות זאת כאן בישראל".