מצב חירום בפורטוגל: רק 7 מיטות טיפול נמרץ פנויות; אירופה שולחת סיוע

לפי דיווח היום באתר המגזין הגרמני "שפיגל", הרשויות בפורטוגל ביקשו סיוע דחוף ממדינות אירופיות והציגו תמונה קטסטרופלית של המצב במדינה • פורטוגל נכנסה לסגר מוקדם יחסית בסתיו, אולם הסירה הגבלות לקראת חג המולד, צעד שכעת מיוחס לזינוק המהיר בתחלואה

חולה מובהל למחלקת הקורונה בבית חולים בפורטוגל / צילום: פדרו נונס
חולה מובהל למחלקת הקורונה בבית חולים בפורטוגל / צילום: פדרו נונס

מדינות אירופיות הודיעו היום (א') על הושטת סיוע מיידי לפורטוגל, על רקע זינוק מהיר במספר מקרי הקורונה שהביאו לתחלואה גבוהה ולעומס חסר-תקדים על בתי החולים בה. לפי הדיווחים מפורטוגל, בכל המדינה יש כעת רק שבע מיטות טיפול נמרץ פנויות לטיפול בחולי קורונה, מתוך 850 מיטות בסך הכל. 420 מיטות טיפול נמרץ נוספות מוקדשות לחולים במחלות אחרות.

גרמניה דיווחה כי תשלח עשרות רופאים ואנשי צוות רפואי מהצבא הגרמני כסיוע לפורטוגל, ואוסטריה הודיעה כי תטיס לשטחה חולים קשים. משרד הבריאות הפורטוגלי אישר כי "הממשלה משתמשת בכל המנגנונים הבינלאומיים", על מנת להבטיח טיפול לחולי קורונה קשים.

ראש ממשלת פורטוגל, אנטוניו קושטה, הודה בסוף השבוע כי המצב בארצו "חמור מאוד". ביום חמישי נרשמו יותר מ-16 אלף חולים ביממה במדינה (שאוכלוסייתה מונה כעשרה מיליון בני אדם), שיא מאז שפרצה מגיפת הקורונה לפני כשנה. לפי הערכות מומחים, המדינה מתמודדת עם מוטציות מדבקות יותר, כמו זו האנגלית או הדרום-אפריקאית. מספר המתים ביממה האחרונה שבה פורסמו נתונים עמד על 303 בני אדם. המגיפה מתפשטת במהירות ומספר החולים למאה אלף תושבים בשבוע עומד על 800 - הנתון הגבוה ביותר בעולם נכון לעכשיו. בגרמניה, בהשוואה לכך, עומד הנתון על כ-90 בלבד.

לפי דיווח היום באתר המגזין הגרמני "שפיגל", הרשויות בפורטוגל ביקשו סיוע דחוף ממדינות אירופיות והציגו תמונה קטסטרופלית של המצב במדינה. "לפי הנתונים שהוצגו בפני הצבא הגרמני (שנתבקש לסייע) כ-70% מהסגל בבתי חולים מסוימים בפורטוגל נדבקו בעצמם בקורונה", נכתב. לפיכך, החליטה גרמניה לשלוח כ-37 רופאי ואנשי צוות רפואי שיסייעו למערכת הבריאות. לפי הדיווחים, משאיות קירור נשכרו כדי לשמור גופות המחכות לנתיחה שאחרי המוות.

קאנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, צייץ בטוויטר, כי אוסטריה תטיס לשטחה חולים בגלל אי-ספיקת מערכת הבריאות הפורטוגלית, ובשם "הסולידריות האירופית".

פורטוגל נכנסה לסגר מוקדם יחסית בסתיו, אולם הסירה הגבלות לקראת חג המולד, צעד שכעת מיוחס לזינוק המהיר בתחלואה, במיוחד על רקע התפשטות הווריאנט האנגלי שעלול להיות מדבק יותר. מאז תחילת המגיפה מתו בפורטוגל כ-12 אלף בני אדם מקורונה, 5,000 מתוכם בחודש ינואר בלבד. מדינות אחדות, כולל גרמניה, אוסרות על כניסת תיירים או תושבים פורטוגליים לשטחן, בגלל החשש מהתפשטות מוטציות של הנגיף.