העליון דחה את ערעור אלשטיין על ההחלטה לאשר את מכירת מניות השליטה בדסק"ש

בהחלטה, שהתקבלה פה-אחד, דחו שלושת השופטים את טענותיו של אלשטיין: "ביהמ"ש קמא נהג כפי שהיה עליו לנהוג ואישר את ההצעה עליה המליצו לפניו פה-אחד הנושים, כונסי הנכסים והממונה"

אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס
אדוארדו אלשטיין וצחי נחמיאס / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

בית המשפט העליון דחה הערב (ג') את הערעור שהגיש  אדוארדו אלשטיין על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לאשר את מכירת מניות השליטה (82%) בחברת דיסקונט השקעות לידי קבוצת משקיעים בראשות חברת מגה אור. בהחלטה, שהתקבלה פה-אחד, דחו שלושת השופטים את טענותיו של אלשטיין נגד פסק הדין של שופט המחוזי חגי ברנר, וכתבו כי "המדובר בערעור, אשר כפי שהבהרנו בתום שמיעתו, דחייתו מתבקשת, ואינה מעוררת קושי".

"בית המשפט קמא נהג כפי שהיה עליו לנהוג ואישר את ההצעה עליה המליצו לפניו פה-אחד הנושים, כונסי הנכסים והממונה. את טעמי התנגדותו של אלשטיין דחה לגופם, בפסק דין מפורט ומדויק - דבר דבור על אופניו. אם מצאתי למרות זאת להרחיב ולפרט את טעמי החלטתנו, הרי שהדבר נעשה בשים לב למשמעויות הכלכליות של ההחלטה, ובמידה מסוימת, אף מתוך הבנה לצערו של מר אלשטיין על ירידת השקעתו העצומה בעסקי דסק"ש לטמיון", כתב השופט  עופר גרוסקופף בהחלטתו, שקיבלה את תמיכתם של השופטים דוד מינץ ויצחק עמית.

את הערעור הגיש כאמור אלשטיין נגד החלטת השופט ברנר לאשר את מכירת מניות השליטה בדסק"ש לידי  מגה אור ושותפיה בתמורה לתשלום של 1.1145 מיליארד שקל במזומן. בעקבות דחיית הערעור נסללה הדרך להשלמת העסקה, אולם זו תלויה עדיין בקבלת אישורם של הממונה על התחרות ושל שר התקשורת (בשל השליטה של דסק"ש בסלקום).

את אלשטיין ייצג בערעור עו"ד פרופ' אברהם וינרוט ואילו מולו התייצבו נאמן אי.די.בי אופיר נאור וכונסי הנכסים של 70% ממניות דסק"ש, עורכי הדין רענן קליר ואלון בנימיני. את מגה אור ייצג עו"ד ד"ר גלעד וקסלמן, את מחזיקי אג"ח ט' של אי.די. בי ייצג עו"ד עמית פינס, ואילו את הממונה על הליכי חדלות פירעון ייצג עו"ד אסף ברקוביץ'.