מארגני תערוכה ביטחונית באמירויות פנו לנתניהו כדי שיאפשר השתתפות משלחת מישראל

מארגני תערוכת IDEX שיגרו פנייה לראש הממשלה בכדי שיתערב ויאפשר למאות המשתתפים מישראל להגיע להשתתף בתערוכה הביטחונית המתקיימת באבו דאבי, אף שוועדת חריגים לא אישרה להם לטוס

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

הלחץ גובר - מארגני תערוכת IDEX שיגרו פנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו בכדי שיתערב ויאפשר למאות המשתתפים מישראל להגיע להשתתף בתערוכה הביטחונית המתקיימת באבו דאבי. התערוכה, המתקיימת אחת לשנתיים תתרחש,  מה-21.02. עד ל-25.02 והיא מארחת משלחות של מיותר מ-100 מדינות בעולם.

נזכיר כי ועדת החריגים לא אישרה למשלחת התעשיות הביטחוניות לצאת לתערוכה באמירויות. מדובר בכ-270 נציגים ונציגות מכ-50 חברות ביטחוניות ישראליות שהיו אמורים לטוס לאבו דאבי כדי להשתתף בתערוכה, אך בקשתם לצאת מהארץ סורבה על ידי ועדת החריגים המאשרת טיסות לחו"ל.

הבקשות שנדחו הוגשו לוועדת החריגים עוד כשהייתה בראשותו של השר אופיר אקוניס. אתמול (ב') הוועדה עברה לרשותה של שרת התחבורה מירי רגב.

על מנת להטיס את חברי המשלחת ארקיע הייתה אמורה להפעיל חמש טיסות. הראשונה בוטלה אולם הציפייה היא שתתאפשר הטסת המשלחת, גם אם במתכונת חלקית ובתנאים מוגדרים מראש כמו למשל הטסת מתחסנים/מחלימים, קביעת קודים של התנהלות באמירויות כמתכונת של קפסולה, ביצוע של בדיקות קורונה, התחייבות לבידוד וכד'. גורמים המעורבים סיפרו לגלובס כי מתקיימים מגעים מתקדמים במטרה לאפשר את הוצאת המשלחות לתערוכה עוד השבוע.

"תערוכת IDEX היא אחת החשובות בענף כשהיא מושכת משקיעים מכל רחבי העולם שקיוו לפגוש את המציגים הישראלים שלראשונה בהיסטוריה לוקחים חלק בתערוכה", כך במכתב ששוגר לנתניהו ושעליו חתום סאיד אלמנסורי, ממנהלי התערוכה.

"המציגים והמשתתפים כבר השקיעו סכומי כסף לא מבוטלים בתכנון ובהקמת הביתנים כאשר התערוכה תתנהל על פי קריטריונים מחמירים לשמירה על בריאות. באווירת הסכמי אברהם התערוכה מהווה הזדמנות ראשונה לתעשייה הישראלית להציג למדינות המפרץ ולשאר המשלחות מרחבי העולם.

"השתתפות המשלחת הישראלית חשובה להידוק הקשרים בין המדינות ולמציאות פתרונות הדדים לאיומים הגלובליים שניצבים בפנינו. אנחנו מבינים את החשש מנסיעות בינלאומיות אלא שהנסיבות הן יוצאות דופן ואנו מבקשים מראש הממשלה להתערב ולמצוא פתרון שיאפשר למשלחת הישראלית להגיע כפי שתוכנן מראש".

בין החברות שאמורות לקחת חלק בתערוכה נמצאות אלביט, רפאל, התעשייה האווירית ו-Cingulate group המייצגת שבע חברות ביטחוניות ישראליות.

במכתב שהעבירה לנתניהו עופרה צ'סלר תאומי היא מתריעה כי "אי השתתפותנו בתערוכה והצגת היכולות, השירותים והפתרונות של התעשיות הביטחוניות הישראליות יגרום לא רק להפסד כלכלי של מיליוני דולרים אשר הושקעו בתערוכה לאחר הכנות ארוכות של חודשים ופגישות חשובות שנקבעו מראש עם גורמים בכירים בממשל האמירויות ועם משלחות ממשלתיות ממדינות נוספות, אלא להפסד כלכלי עצום לחברות הביטחוניות ולמדינת ישראל.

"הממשל באבו דאבי מודאג מאוד מההתפתחויות ומאי הגעת המשלחת הישראלית דבר אשר יצור לא רק נזק כלכלי עצום אלא אף יפגע במערך היחסים העדין הנרקם בין המדינות עם הסכם אברהם".