הצעיר שהרוויח מיליונים במניית גיימסטופ יעיד בקונגרס: "עדיין מאמין במניה"

קית' גיל המכונה בפורומים השונים "Roaring Kitty" יגיע להעיד במסגרת שימוע מיוחד שאליו הוזמנו גם מנכ"לי רובין הוד ורדיט • הוא יספר מתי התחיל להשקיע במנייה ומדוע, ויטען כי הוא מאמין בה - למרות ירידה של עשרות אחוזים

חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock
חנות של רשת גיימסטופ / צילום: Shutterstock

אחד הסוחרים המרכזיים שהיה מעורב בהיסטריה סביב מניית גיימסטופ בוול סטריט בחודש שעבר, יעיד היום (ה') בפני ועדת השירותים הפיננסיים בקונגרס בוושינגטון. 

הסוחר, המכונה בפורומים השונים  "Roaring Kitty" (שמו האמיתי הוא קית' גיל, Keith Gill), אמר בעדות שמסר לקראת השימוע, כי הוא עדיין מאמין בפוטנציאל הגדול של המניה ושאת כל הפעולות שלו הוא ביצע אך ורק על סמך מידע שהתפרסם והיה גלוי וידוע לציבור הרחב. 

בחודש שעבר רכשו משקיעים רבים, דרך אפליקציות שונות ובעקבות המלצות ברשתות חברתיות כגון רדיט (בפורום WallStreetBets), מניות של חברות עליהן יש יתרות שורט גדולות (ביניהן גיימסטופ ו-AMC). זאת במטרה לאתגר ואף "להפיל" קרנות גידור.

חלק מהמשקיעים הרוויחו מאות אלפי ואף מיליוני דולרים מהמהלך, לאחר שהמניות זינקו במאות אחוזים. ישנן קרנות גידרו שמכרו את המניה בחסר וספגו הפסדים גדולים, אם כי אחרות הצליחו להרוויח כסף בתוך ההמולה. 

מניית גיימסטופ  התחילה את השנה בשווי של כ-19 דולר, וזינקה לשווי של כ-350 דולר בסוף ינואר - ואף כמעט נשקה ל־500 דולר בפעולות קנייה ומכירה שנעשו באותו יום - ואז החל השווי שלה לרדת.

ביום שישי האחרון נסגר השווי שלה על מחיר של 52.40 דולר - 85% פחות מהמחיר הגבוה ביותר אליו הגיעה. אתמול (ד') היא צנחה ב-7% למחיר של 45.95 דולר והשלימה קריסה של יותר מ-90% מהשיא. 

"אני עדיין מאמין בחברת גיימסטופ וביכולת שלה להמציא את עצמה מחדש ולפרוח ולשגשג בתוך תעשיית הגיימינג", אמר גיל, שהרוויח מיליוני דולרים מהזינוק החד של המניה. זאת בעוד סוחרים רבים אחרים הפסידו הרבה מאוד כסף לאחר מכן, כשהמניה התרסקה. 

"אני רכשתי 'אופציות קול' על המניה באמצע 2019, כשהיא הייתה מוערכת בחסר. לאחר מכן הגדלתי את הפוזיציה על מניה במהלך 2020, פשוט כי חשבתי שהמניה מאוד זולה, ויש לה פוטנציאל לפרוץ למעלה. לאורך כל הדרך הזהרתי בפורומים שסגנון ההשקעה שלי הוא אגרסיבי ולא מתאים לכל אחד", הוא אמר בעדותו. 

חשוב לזכור כי מסחר ללא דמי ניהול ואפליקציות מסחר פשוטות להפעלה, מאפשרות כיום למשקיעים פרטיים להוציא כסף רב על מניות כמו גיימסטופ. בעולם ללא נסיעות בינלאומיות, הופעות או בילויים אחרים, אפליקציות בורסה כמו רובין הוד (Robinhood Markets) מושכות אלפי משתמשים חדשים המבקשים גם להפיג את השעמום וגם "לעשות מכה".

בדרך, כמובן, יש המוני סוחרים שמפסידים את מרבית כספם בניסיון להתעשר במהירות.