טפטים מהטבע ופרגודים לחלוקת חלל: הטרנדים של עיצוב הפנים בהשראת המגפה

כשאנו סגורים בבתים, הצורך שלנו בפרטיות, בביטחון, בגמישות וביופי שינו את הדרך שאנו חיים בה • הנה 13 מגמות עיצוב שהעניקה לנו 2020

עיצוב פנים ברוח תקופת הקורונה / צילום: Shutterstock
עיצוב פנים ברוח תקופת הקורונה / צילום: Shutterstock

לידיה אלדר, בלוגרית של עיצוב פנים, מצאה עצמה באוגוסט האחרון רוכשת משהו שמעולם לא הייתה מאמינה שיגיע לפתח דלתה לפני שהמגפה התחילה: פוף בצבע ורדרד.

"בתי הספר סגורים, ואנחנו משפחה של ארבעה הנמצאים בבית בשטח 150 מ"ר כל הזמן, היינו צריכים משהו גמיש לשבת עליו", סיפרה. עכשיו כל מי שגר בבית שלה - כולל בעלה, שגובהו 1.98 מטר - מאוהבים במושב הרך. ילדיה הקטנים גילו שהוא מהווה תחליף לא רע להר געש, לגבעה או לחול טובעני. "זה נתן לנו מקום נוסף להירגע שאפשר להעביר מחדר לחדר, תלוי איפה נמצאת שאר המשפחה, וכמה שקט אתה מחפש", אמרה אלדר.

החיים בסגר הביאו אותנו לחפש פתרונות עיצוב שונים, החל ממושבים שניתן להזיז בקלות בין חדרים וכלה בציורי קיר שלוקחים אותנו למקומות רחוקים.

דיירים, בעלי בתים ומעצבי פנים מצאו פתרונות מאולתרים למאפיינים המיוחדים של תקופתנו, והיצירתיות שלהם כבר יצרה כמה התחלות של מגמות. בדקנו את הטרנדים החכמים והישימים שבין המגמות הללו.

1. טלוויזיות מוחבאות

המלבן הגדול והשחור תמיד היה הרסני לעיצוב, אבל כשבגלל הלמידה מרחוק המחשבים נוכחים בכל מקום, הטלוויזיה הפכה לחור שחור מטריד עוד יותר.

טלוויזיות מוחבאות / צילום: Shutterstock
 טלוויזיות מוחבאות / צילום: Shutterstock

"אנו פשוט כבר לא רוצים לראות את הטלוויזיה מול העיניים כל הזמן", אומרת המעצבת קולט ון דר טילארט, מטורונטו. היא הסתירה כבר חמש טלוויזיות מאז שהחלה המגפה, אחת מהן מאחורי פרגוד סיני משנות ה-40. בספרייה ביתית בלונדון, המעצבת המקומית רוז אוניאק הסתירה את הטלוויזיה מאחורי בד עם דגם של טפט של וויליאם מוריס מ-1882, והאפקט מרגיע ביותר.

2. מושבים רכים

לפוף ערך נוסטלגי שלא ניתן להכחיש. זה כיסא שנכנס לשוק ב-1969, כשהמעצבים האיטלקים פיירו גאטי, צ'זרה פאוליני ופרנקו תיאודורו הציגו את כיסא "סאקו" של זאנוטה ביריד הריהוט של פריז. היום הגמישות של הפוף כמושב הניתן לנשיאה ממקום למקום החזירה אותו לאופנה. אנשים מחפשים פינה שקטה בבתים הומי אדם. באינסטגרם יש 438 אלף פוסטים עם התגית #beanbag, ו-FatSak, חברה דרום אפריקאית המייצרת פופים, דיווחה בינואר האחרון על עלייה של 200% במכירות משנה לשנה.

מושבים רכים / צילום: Shutterstock
 מושבים רכים / צילום: Shutterstock

3. מקורות אור ניידים

גב' ון דן טילארט מודה שבתחילה הסתכלה על מנורות נטענות בספקנות וחשבה שהאור יהיה "גרוע - כחול מדי". אבל בחיפוש אחר מקסימום גמישות בחלל מוגבל החליטה לנסות מנורות כאלה בבית. אחרי שהשתמשה באותה מנורה בחדר השינה ובאמבטיה אמרה שזו הייתה חוויה "משנת חיים. כל פעם שאני לוקחת מנורה כזו ללקוח, הם לא מוכנים להחזיר".

מקורות אור ניידים / צילום: Shutterstock
 מקורות אור ניידים / צילום: Shutterstock

4. עיצוב שבקושי שמים לב אליו

"לאנשים כל כך נמאס מלהיות בבית שהם מבקשים לחדש כמעט כל דבר", מספרת המעצבת לורי בלומנפלד-רוסו מברוקלין. לפני חצי שנה היא התקינה מתגי אור מפליז בהשראה משנות ה-30 על גבי פלטות מאקריליק שקוף, כך שהמתגים לא מסתירים טפט בעבודת יד של פורטר טלאו. הדימר "מאפשר לך לשנות אווירה אפילו כשאתה נמצא באותו חדר כל היום", אמרה.

עיצוב שבקושי שמים לב אליו / צילום: Shutterstock
 עיצוב שבקושי שמים לב אליו / צילום: Shutterstock

5. פרגודים משכיני שלום

"הייתה לנו קורונה, וכשהיינו חולים, הייתי בטוח שנהרוג אחד את השני", אמר המעצב ראש ג'נקינס, שייסד את WRJ Design בג'קסון, וויומינג עם שותפו ובן זוגו קלאוס בר. הזוג, שעוד ניהלו אז עסקים "מהבית הקטן" שלהם, חילקו את החדר לחללים משרדיים נפרדים בעזרת פרגוד מתקפל מנייר מהמאה ה-19. הרעיון הזה עלה באופן ברור גם אצל אנשים אחרים בבידוד: ב-11 החודשים האחרונים, מכירות פרגודים מתקפלים ב-Inside, יצרנית וקמעונאית רהיטים, עלו ב-150% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

פרגודים משכיני שלום / צילום: Shutterstock
 פרגודים משכיני שלום / צילום: Shutterstock

6. ניקוי וטיהור אוויר

המכשירים החדשים בתחום זה יפים, למזלנו. במסדרון הראשי בבית של לקוח, המעצבת קיידי רייד מניוארק, ניו ג'רזי הציבה את ה-Molekule Air Pro הפשוט והיפה. המכשיר מושך נגיפים, חלקיקים, עובש ועוד בחללים בשטח של עד 90 מטר. "זה עוזר מאוד עם החרדה והסטרס לגבי אוורור". הטריק של רייד: להציב את המכשיר לצד עץ תאנה ועציץ.

ניקוי וטיהור אוויר / צילום: Shutterstock
 ניקוי וטיהור אוויר / צילום: Shutterstock

7. סאונה למען הנשמה

המעצבת אליסון בבקוק, היושבת בסג הרבור, ניו יורק, הפכה חדר שינה במרתף למרכז בריאות באוקטובר, והוסיפה חדר כושר, חלל יוגה וסאונה מעץ ארז, כולל ספסל טיק ושטיח מעור כבש. "אתה מרגיש כאילו נכנסת לספא אירופאי קטן", אמרה על הקובייה בגודל מטר על מטר וחצי.

סאונה למען הנשמה / צילום: Shutterstock
 סאונה למען הנשמה / צילום: Shutterstock

הצייר והפסל דריוס יקטאי התקין סאונה אינפרה אדומה בבית הבוץ שלו בברידג'המפטון, ניו יורק ב-2019. הוא מחליף בחורף בין סאונה לבין גלישת גלים. "זה עוזר לזרימת הדם, כן?"

8. רחם בתוך החדר

אפיריונים למיטות, המבטיחים סביבה מערסלת, חזרו לאופנה. "הם חזרו בצורה הכי חזקה, לוהטת שראיתי", אמרה דנז גוואדלום רוחס, מנהלת החנות Interiors by Design בסילבר ספרינגס, מרילנד. היא מבינה את המשיכה שלהם. "זה חלל בתוך חלל שנותן לך הרגשה חמימה", אמרה, והוסיפה שעל התקרה להיות בגובה 2.7 מטר לפחות על מנת שהאפיריון לא יעמיס על החדר.

רחם בתוך החדר / צילום: Shutterstock
 רחם בתוך החדר / צילום: Shutterstock

9. זכוכית שאינה שקופה

אנדרו קליין מאמין שזכוכית עם דוגמה, חרוטה, או חלבית חזרה לאופנה מסיבה מסוימת: האינטראקציה האינסופית שלנו עם מסכים. "זה הפך לעבודה לגוף ולנשמה, להביט במסכי הזכוכית האלה כל הזמן", אמר מנהל העיצוב בסטודיו Workshop/APD מניו יורק. "אז גיליתי שאנו מחפשים טקסטורות בדברים שלא קשורים לעבודה".

זכוכית שאינה שקופה / צילום: Shutterstock
 זכוכית שאינה שקופה / צילום: Shutterstock

הסטודיו שלו התקין חלון עילי ודלתות מחליקות עם זכוכית לא שקופה בשירותים של בית של לקוח בגריניץ', קונטיקט.

10. לוחות מעוצבים

הפריט הזה שבמוסכים ובסדנאות נגרות משתמשים בו שנים, עבר פירוש מחדש לשימוש ביתי. בששת החודשים האחרונים מעצבת הפנים ג'ני דינה קירשנר מברוקלין תלתה שני סוגי לוחות כלי עבודה שונים, עם ווים, בבתים של לקוחות.

לוחות מעוצבים / צילום: Shutterstock
 לוחות מעוצבים / צילום: Shutterstock

גרסה של איקאה עוזרת ללוח המעוצב למיין את הציוד הנחוץ לבית הספר. גרסה אחרת מכסה קיר שלם ותולים עליה הכל ממסכות, מפתחות ועד דברי דואר. "אפילו תלינו סל כביסה קטן למסכות המלוכלכות", אמרה.

11. סצינות גנובות

אולי לא תהיו יכולים לעשות טרק לכפר מינג או לנמל ננטאקט, אבל אתם יכולים לפרוש את הנופים האלה על הקירות. "טפט עם סצינה יכול לקחת אותנו למקום אחר ולגרום לנו לחשוב שאנחנו בטבע", אמרה המעצבת ג'ני מולסטר מריצ'מונד, וירג'יניה.

סצינות גנובות / צילום: Shutterstock
 סצינות גנובות / צילום: Shutterstock

ריצ'מונד סיימה לאחרונה לעטוף כמה חדרים בצילומים אפרפרים של נופי נחלים. המעצבת קייט רידר מניו יורק, שהדביקה טפט בעבודת יד בבית בניו ג'רזי, אוהבת אותם במיוחד במקום יצירות אמנות בחדרי אוכל. "לאור נרות, אתה מרגיש כאילו אתה חי בתוך הציורים", אמרה. לי קבנו, שותפה בחברת העיצוב Cullman & Kravis הוסיפה: הם מהווים רקע מעולה לזום.

12. אוהלים מפונפנים

לא חייבים לאמץ את הגישה הפונקציונלית של המסעדות שהקימו אוהלים על המדרכות בזמן הסגר. מאז שהחלה המגפה, עזרה אדריכלית הנוף ג'ניס פרקר לעשרה לקוחות להוציא יותר מהחוץ שלהם על ידי התקנת אוהלים, כולל אוהל חום בהשראה מרוקאית שבו תלתה נרות נטענים. בפינות, שמה ענפים והאירה אותם באור רומנטי "כמו של בקתה ביער".

אוהלים מפונפנים / צילום: Shutterstock
 אוהלים מפונפנים / צילום: Shutterstock

13. שולחנות בהישג יד

במהלך השנים ניסה המעצב ג'ושוע רייס מדאלאס - ללא הצלחה - לעניין 15 לקוחות באחת מהאובססיות שלו: השולחן השוויצרי - מתקן בעל שתי קומות, ציר ובסיס, שעוצב בשנות ה-40 על ידי גיאורג אלברט אוליסה קרואל ויכול לשמש כעמדת עבודה גמישה לצד ספה או מיטה. עד לאחרונה, אמר, "יכולתי למצוא כאלה בכל מיני מקומות עבור כ-1,000 דולר. כעת הם עולים 2,500 דולר ביום טוב".

שולחנות בהישג יד / צילום: Shutterstock
 שולחנות בהישג יד / צילום: Shutterstock

כמובן, יש "שולחנות C" לא פחות טובים מבחינת הפונקציונליות, אבל רייס בכל זאת קישט את הספה בצורת בומרנג בביתו בשני שולחנות קרואל מקוריים. היא משתמש באחד המגשים הטלסקופיים, כך אמר, כמשרד שלו.