קבוצת פוקס מקימה אקסלרטור לסטארט-אפים בתחום הריטייל

הקבוצה מקימה זרוע חדשנות תחת השם "פוקס לאבס" • מטרת המהלך היא להקל את תהליך איתור הטכנולוגיות שהקבוצה יכולה להטמיע בתוכה או להשקיע בהן מתוך מאות ההצעות שמגיעות לקבוצה מדי שנה

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

קבוצת פוקס  מקימה זרוע חדשנות תחת השם "פוקס לאבס" (Fox Labs). במסגרת זו הקבוצה שבשליטת ובניהול הראל ויזל מקימה אקסלרטור ליזמים וסטארט-אפים בכל תחומי הריטייל טק - החל מדאטה, איקומרס, תשלומים, חדשנות בחנויות פיזיות, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה, ניהול מועדוני לקוחות ועוד.

מטרת המהלך היא להקל את תהליך איתור הטכנולוגיות שהקבוצה יכולה להטמיע בתוכה או להשקיע בהן מתוך מאות ההצעות שמגיעות לקבוצה מדי שנה.

המטרה היא לבחון השקעות פוטנציאליות על רצפת המכירה הפיזית או המקוונת כמעין מגרש משחקים של אותם סטארט-אפים, ועל-מנת לבחון בשטח את ההתכנות העסקית שלהם מתוך כוונה להשקיע בהם, להיכנס לשותפות או ליצור חיבורים בינם לבין השותפות הבינלאומיות של פוקס כמו נייקי ופוט לוקר.

בכך פוקס מרחיבה את פעילותה בתחום הטכנולוגיות לריטייל תחת מועדון הריטייל "אינוביישן קלאב" שהקימה עם קבוצת ביג, במסגרתו היא פועלת בשנתיים האחרונות לאיתור סטארט-אפים לענף.

נכון להיום, פוקס עובדת עם מספר סטארט-אפים, ביניהם פרישיאיטט, המפתחת טכנולוגיית זיהוי פנים מתקדמת המציעה ללקוחות תשלום ללא צורך בשימוש באשראי פיזי; חברת ByondXR, שפיתחה פלטפורמה לקנייה וירטואלית וחווייתית ללקוחות מרחוק ומאפשרת כיום עיצוב חדרים לרשת שילב; וחברת babyark, המפתחת קו מוצרים של כסאות בטיחות חכמים לרכב.

אתמול (א') דיווחה פוקס כי התקשרה בהסכם עקרונות, ביחד עם משקיעים נוספים וביניהם קרסו מוטורס, להשקעה ב-babyark בסך של 6 מיליון דולר, וכי מועד ההשקה של הכיסא הראשון מתוכנן לרבעון הראשון של שנת 2022.

בנוסף לאקסלרטור, פוקס תחל לספק שירותים לחברות גדולות להפעלת פורטל פנימי עבור החברה תחת השם "דרים טיים". מדובר למעשה במועדון צרכנות לארגונים עסקיים. במסגרת זו פוקס תקים פורטל שיכלול גם מכירות של מוצריה לצד קטגוריות אחרות כמו מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, דרכו העובדים יוכלו לרכוש מוצרים בהנחות וגם לקבל שי לחג.

קבוצת פוקס נסחרת לפי שווי של כ-4.1 מיליארד שקל, והיא מפעילה למעלה מעשרה מותגים עם כ-800 רשתות והיא מפעילה מועדון שמונה כ-1.8 מיליון לקוחות.