פוקס וקרסו מוטורס ירכשו מחצית ממניות סטארט-אפ של כיסאות בטיחות לתינוקות

השתיים חתמו על הסכם עקרונות יחד עם קבוצת משקיעים נוספת לרכישת 50% מהמניות של הסטארט-אפ בייבי-ארק בתמורה לכ-20 מיליון שקל • בייבי-ארק עוסקת בפיתוח כיסאות בטיחות לרכב על בסיס טכנולוגיה צבאית

הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי
הראל ויזל, מנכ"ל ובעלי קבוצת פוקס / צילום: דימה טליאנסקי

קבוצת פוקס  חתמה על הסכם עקרונות להשקעה בחברת כיסאות הבטיחות החכמים לפעוטות בייבי-ארק ( Babyark ) יחד עם יבואנית הרכב קרסו מוטורס. ככל שתושלם העסקה, פוקס תרכוש יחד עם יבואנית הרכב קרסו מוטורס 50% מניות החברה, בתמורה ל-6 מיליון דולר (כ-20 מיליון שקל).

העסקה משקפת לחברת בייבי-ארק שווי של כ-12 מיליון דולר (כ-40 מיליון שקל). בכפוף להשלמת העסקה יחזיקו פוקס וקרסו כל אחת ב-22% ממניות החברה יחד עם משקיעים נוספים שיחזיקו ב-6% מהמניות.

בייבי-ארק מפתחת קו מוצרים של כיסאות בטיחות לרכב על בסיס טכנולוגיה צבאית מוכחת לספיגת אנרגיה, אשר "נתמכת בפטנטים רשומים, תוך דגש על נוחות שימוש וקלות תפעול כולל תהליך התקנה". מועד ההשקה של הכיסא הראשון מתוכנן לתחילת 2022.

בייבי-ארק נוסדה על-ידי אורן גור, ענן חסן ושי מינדל (המשמש כמנכ"ל החברה) כחלק מפעילות של Protection Mobius Systems, אשר הוקמה ב-2009 ומוכרת פתרונות סופגי אנרגיה לתחום הצבאי בישראל וברחבי העולם. השלמת העסקה כפופה לתנאי במסגרתו בייבי-ארק תפוצל מהחברה תחתיה היא פועלת כיום.

עוד עולה מהדיווח של פוקס, כי במסגרת ההסכם, סוכמו עקרונות לגיוס סך נוסף של עד 7 מיליון דולר בדרך של קבלת מימון בנקאי לבייבי-ארק או הלוואות בעלים מצד קבוצת המשקיעים.

פוקס מציינת כי ככל שלא יועמד מימון כאמור, קבוצת המייסדים תהא רשאית לרכוש את מניות המשקיעים בתנאים שסוכמו או להכניס משקיע נוסף לצורך העמדת המימון בדרך של השקעה בבייביארק.

עוד סוכם כי לקבוצת המייסדים ולקבוצת המשקיעים יהיה ייצוג זהה בדירקטוריון. כמו כן, סוכם בין הצדדים על תקופת בלעדיות במו"מ למשך 60 יום, בכפוף להשלמת בדיקות נאותות על-ידי קבוצת המשקיעים. השלמת העסקה תהיה כפופה גם לאישור רשות התחרות.

פוקס מציינת כי היא רואה בהתקשרות הזו, ככל שתבשיל לכדי עסקה כ"חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה שלה לגיוון פעילותה, והצפת ערך וסינרגיה למותגי ופעילויות הקבוצה".

קבוצת פוקס נסחרת לפי שווי של כ-4.1 מיליארד שקל, והיא מפעילה למעלה מעשרה מותגים עם כ-800 רשתות והיא מפעילה מועדון שמונה כ-1.8 מיליון לקוחות.