פוקס רוכשת מגולף את המיקומים של סניפי טופשופ

מדובר בשטחי מסחר בהיקף של כ-3,400 מ"ר • במועד הפינוי, פוקס תשלם לגולף 2.1-2.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ, בהתאם לתמהיל החנויות שיפונו

חנות טופשופ בירושלים / צילום: תמר מצפי
חנות טופשופ בירושלים / צילום: תמר מצפי

קבוצת גולף  נפטרת משבע החנויות של רשת טופשופ ומוכרת את כל המיקומים שלהן לקבוצת פוקס .

באפריל הקרוב רשת טופשופ תיסגר בישראל, לאחר שפעילות האונליין שלה נרכשה על-ידי אסוס הבריטית ללא החנויות הפיזיות. כתוצאה מכך, גולף נדרשת לסגור את רשת טופשופ בישראל, כשהיא מציינת כי שלחה לאסוס מכתבי התראה בשל פגיעה בזכויותיה מכוח הסכמי הזיכיון.

במסגרת העסקה גולף תפנה את החנויות ב-6 באפריל, מה שיאפשר לפוקס להתקשר לגביהן בהסכמי שכירות חדשים. מדובר בשטחי מסחר בהיקף של כ-3,400 מ״ר. במועד הפינוי, פוקס תשלם לגולף סכום של 2.1-2.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ, בהתאם לתמהיל החנויות שיפונו. ההסכם מותנה בקבלת אישור המשכירים. פוקס צפויה להשתמש בחנויות הללו עבור מותגי הקבוצה.

עדיין לא ברורה המשמעות של הצעד הזה עבור כ-150 עובדי רשת טופשופ, והאם וכמה מתוכם עשויים להיקלט בפעילויות אחרות של קבוצת גולף.

הצעד הזה הוא תולדה של העסקה שנחתמה לפני כחודש, במסגרתה דווח כי קמעונאית האונליין  אסוס רוכשת את המותג טופשופ יחד עם שורה של מותגים נוספים תמורת כ-300 מיליון ליש"ט מידי קבוצת ארקדיה, לאחר שזו נקלעה לפשיטת רגל.

במסגרת העסקה לא רכשה אסוס את החנויות הפיזיות של רשת טופשופ, ודווח כי תקלוט רק כ-300 עובדים, ובמקביל כ-2,500 עובדי הסניפים יפוטרו.