יינות ביתן | בלעדי

נחום ביתן נגד שלמה רודב: "ניסיון לבצע השתלטות במחטף"

המלחמה בתוך יינות ביתן נמשכת, ומהצעד הנוכחי משתמע כי נחום ביתן, בעל השליטה ביינות ביתן, בוחן אפשרות לנקוט נגד יו"ר החברה, שלמה רודב, הליכים משפטיים

נחום ביתן, בעל השליטה ברשת יינות ביתן / צילום: רמי זרנגר
נחום ביתן, בעל השליטה ברשת יינות ביתן / צילום: רמי זרנגר

המלחמה בתוך יינות ביתן נמשכת, ונחום ביתן תוקף את יו"ר החברה שלמה רודב אותו מינה ביתן לתפקיד ביולי האחרון, כשמאז נוצרה בין השניים מתיחות חריפה שהגיעה לשיאה בשני ניסיונות הדחה לרודב - האחד ביולי, והשני בתחילת השבוע. מהצעד הנוכחי משתמע כי ביתן בוחן אפשרות לנקוט נגד רודב הליכים משפטיים.

הערב (ד') נחום ביתן, בעל השליטה ברשת יינות ביתן שיגר מכתב באמצעות משרד העו"ד ברקמן ושות' בו הוא מאשים אותו בהתיימרות לפעול בשם החברה ולאשר הצעת את הצעת ההשקעה שהגישה קבוצת המשקיעים בהובלת הפניקס. "מרשנו רואה בחומרה רבה את התנהלותך ואת הניסיון לבצע השתלטות על החברה, במחטף, שלא כדין, ותוך הפרה חמורה של חובותיך כלפי החברה וכלפי מרשנו", נאמר במכתב.

במכתב מאשים ביתן את רודב בהחלטה לאשר את עסקת הפניקס, כהחלטת דירקטוריון, אותה קיים יחד עם הדירקטור החליפי אבי טולדנו. לפי גרסתו של ביתן, בניסיון לייצר מציאות חסרת בסיס, הזדרז רודב, עוד באותו הערב בו נערכה הישיבה, לשלוח הודעות מייל להפניקס ולהנהלת החברה, במה שהוא מגדיר כדבר שנעשה ללא שום אישור פורום דירקטוריון.

"מרשנו רואה בחומרה רבה גם את ניסיונותיך להלך אימים על הנהלת ודירקטוריון החברה", כשהוא מוסיף כי אלה נעשים "תוך הפעלת איומים ולחצים פסולים לפיהם, כביכול, אם לא יעשו כדבריך הם מפרים נוהלי עבודה קיימים בחברה וחובותיהם כלפי החברה".

עוד טוען ביתן במסגרת המכתב, כי רודב ממשיך ומתעקש לקדם את הצעת הפניקס, מעכשיו לעכשיו, חרף שורה של פגמים ותהיות עליהם הצביעו בעבר ובהווה ביתן עצמו ודירקטורים נוספים, וכי הוא ממשיך לסרב למסור מידע ופרטים שהתבקשו בהקשר של ההצעה, ואינם יכולים להיות מוסברים אלא בניגוד עניינים חמור של רודב עם הפניקס.

המתיחות בין הצדדים נמשכת מזה תקופה ואף עלולה להשפיע על הניסיון של השניים להביא משקיעים פוטנציאליים. אתמול דיווחנו כי רודב הודיע לקבוצת הפניקס ושותפיה כי הוא מקבל את הצעתה לרכוש את הרשת שבבעלותו לפי שווי "לפני הכסף" של 150 מיליון שקל, והותיר לנחום ביתן מוצא אחד: למצוא תוך 30 יום רוכש אחר עם הצעה גבוהה יותר. בעקבות זאת, ובעקבות מידע שהתגלה במסגרת בדיקת הנאותות, גם אלקטרה צריכה שניהלה מגעים מול נחום ביתן הפחיתה את שווי החברה.