קרבות מלוכניים: ארמון בקינגהאם יחקור טענות על בריונות מצד מייגן מרקל נגד עובדים

לקראת הראיון המתוקשר של הזוג המלכותי מייגן ומרקל עם אופרה ווינפרי ביום ראשון, ארמון המלוכה הבריטי נראה כמי שמנסה לצמצם נזקים פוטנציאליים ממנו, כשהוא מפרסם כי הוא החל לבדוק טענות להתעמרות מצד מייגן כלפי עובדים בארמון קנסינגטון

מייגן מרקל והנסיך הארי / צילום: רויטרס
מייגן מרקל והנסיך הארי / צילום: רויטרס

משפחת המלוכה הבריטית והזוג הפורש הארי ומייגן מעלים הילוך בקרב: הטיימס בלונדון פרסם ביום שלישי שאחד היועצים של מייגן מרקל התלונן על התעמרות מצדה בזמן שגרה בארמון קנסינגטון עם הנסיך הארי. הפרסום מגיע ימים ספורים לפני שריאיון מתוקשר שנערך בין הזוג המלכותי לשעבר לאופרה ווינפרי צפוי להיות משודר. לריאיון פוטנציאל להביך את בית המלוכה האנגלי.

מרקל והנסיך הארי התראיינו אצל אופרה ווינפרי, ריאיון ראשון מאז עברו לקליפורניה. בריאיון החושפני, שחלקים ממנו פורסמו לפני ההודעה מארמון באקינגהם, אמר הנסיך שהם החליטו לעבור לארה"ב בגלל שחשש שגורלה של אשתו יהיה דומה לגורלה של אימו, הנסיכה דיאנה, שנהרגה כשהרכב בו נסעה ניסה להתחמק מצלמי פפראצי אנגלים. בנוסף, טענו הזוג שבגלל שמרקל ממוצא מעורב, לבן ואפריקאי, היא קיבלה יחס גזעני מהתקשורת האנגלית.

כעת, נכתב בעיתון, מקורות מלכותיים אנונימיים "מבקשים לספר את הצד שלהם" לגבי השנתיים שמרקל בילתה כבת בית המלוכה, מאז שנישאה להארי במאי 2018.

על פי הדיווח, ג'ייסון קנאוף, מנהל תקשורת של הזוג, התלונן באופן רשמי על כך שמייגן לכאורה סילקה בכוח שתי עוזרות אישיות ממשק הבית המלכותי. בנוסף נטען בעיתון כי הדוכסית ערערה, לכאורה, את ביטחונה האישי של חברת צוות נוספת.

בהודעה רשמית, נמסר מארמון בקינגהאם שבית המלוכה "מאוד מודאג" לגבי ההאשמות שפורסמו בעיתון "בעקבות טענות שעשה חבר צוות לשעבר בסגל של הדוכס והדוכסית מסאסקס. "בהתאם לכך" צוות כוח האדם שלנו יבחן את הנסיבות שתוארו בכתבה. אנשים ששירתו בסגל בזמנו, כולל מי שעזב את משק הבית, יוזמנו להשתתף ולראות אם ניתן להפיק לקחים", נמסר מהארמון. "לצוות בית המלוכה מדיניות של כבוד במקום העבודה כבר כמה שנים ומקרים של התעמרות או התעללות במקום העבודה אינם מקובלים".

במרץ, זעזעו הארי ומייגן את בית המלוכה כשהודיעו שיפרשו מתפקידיהם ויעברו לארה"ב עם בנם הצעיר ארצ'י. עורכי הדין של הזוג הגיבו בכתבה של הטיימס וטענו שמדובר במסע הכפשה. דובר אישי של מרקל אמר בהודעה שהדוכסית לשעבר "עצובה בגלל מתקפה זו על אופייה, בעיקר בתור מישהו שהייתה מטרה לבריונות בעצמה והיא מחויבת לתמיכה במי שחשו בעבר כאב או טראומה".