קרן ריאליטי מוכרת לבנייני העיר הלבנה והפניקס שטח ב-183 מיליון שקל

החברות קונות מקרן ריאליטי מתחם שבו פעלה בעבר מרכזיית בזק בפינת הרחובות סעדיה גאון ולינקולן • ריאליטי רכשה את השטח לפני שש שנים תמורת 122 מיליון שקל

מסעדת אייבי רחוב אברהם לינקולן פינת סעדיה הגאון / צילום: איל יצהר
מסעדת אייבי רחוב אברהם לינקולן פינת סעדיה הגאון / צילום: איל יצהר

חברת בנייני העיר הלבנה בשיתוף חברת הביטוח הפניקס רוכשות מקרן ריאליטי את מתחם בזק בפינת הרחובות סעדיה גאון ולינקולן בת"א בתמורה ל-183 מיליון שקלים. הנכס, שממוקם בשטח של כ־4.5 דונמים, נרכש ע"י קרן ריאליטי בשנת 2015 תמורת 122 מיליון שקלים. על המגרש קיימים היום מבנים ששימשו בעבר כמרכזיית תקשורת ומשרדים של בזק, ושטחם הכולל הנו כ־7,850 מ"ר, מחציתם תת־קרקעיים. כיום משמש המבנה בחלקו למסחר ומושכר לרשת ויקטורי, מסעדת אייבי, ולבית הספר למחול ביכורי העיתים.

המתחם ממוקם בין שדרות רוטשילד, מתחם שרונה ובקרבת מתחם חסן ערפה (יצחק שדה), הנבנה בימים אלה. כמו כן, בקרבתו ממוקמת תחנת קרליבך של הרכבת הקלה והמטרו העתידיים. מעבר למיקום, סיבה מרכזית לרכישת הקרקע כעת נעוצה בזכויות הבנייה שקיימות בקרקע. לגלובס נודע כי ריאליטי קידמה בשנים האחרונות תב"ע חדשה למקום הכוללת בניית ארבעה מבנים בגובה שמונה קומות שיכללו מגורים ומסחר. התוכנית לא אושרה עדיין ע"י הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

לדברי איציק בן שוהם, יו"ר בנייני העיר הלבנה: "פרויקט זה הוא חוליה נוספת באסטרטגיה העסקית שלנו למיקוד בפיתוח קרקעות ייחודיות במרכז ת"א. החבירה לחברת הפניקס אך טבעית לשילוב היכולות המיוחדות של כל אחת מהחברות למימוש החזון העסקי המשותף". גיא פורת, מנכ"ל הפניקס נדלן, מוסיף: "רכישה זו עומדת בקנה אחד עם האסטרטגיה אותה גיבשנו, הכוללת בין היתר, הגדלת החשיפה לסקטור המגורים ולשכירות ארוכת טווח".

גיא פורת, מנכ"ל הפניקס נדלן / צילום: ענבל מרמרי
 גיא פורת, מנכ"ל הפניקס נדלן / צילום: ענבל מרמרי

יש לציין כי השבוע חתמו קרן ריאליטי וקרדן נדל"ן על הסכם לרכישת מתחם בן 55 דונם שנמצא ביפו, בסביבת אצטדיון בלומפילד, תמורת 336 מיליון שקלים. חטיבת הקרקע נרכשה ממשפחת קדם, המחזיקה בנכסי נדל"ן רבים בעיר. חלקה במתחם כולו עמד על כשני שלישים מסך זכויות הבנייה העתידיות במקום. על הקרקע קיימים עוד בעלים פרטיים וגם עיריית תל אביב מחזיקה בחלק מהבעלות עליו. במתחם יש כיום מבני משרדים ובתי מלאכה ותוכניות לבניית מאות יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר וכן שטחים המיועדים למבני ציבור.

איציק בן שוהם, יו"ר בנייני העיר הלבנה / צילום: ליז כדר
 איציק בן שוהם, יו"ר בנייני העיר הלבנה / צילום: ליז כדר

אוהד רוזן מייסד ושותף מנהל בקרן ריאליטי: "הפרויקט מביא לידי ביטוי הלכה למעשה את תפיסת הקרן: רכישת נכסים אורבניים שאינם בשימוש המיטבי או מהווים 'פילים לבנים', ולהשפיע על סביבות הנכסים שהיא מפתחת, תוך שילוב הקהילה והרשות המקומית בשימושי הביניים במהלך תהליך ההשבחה, והנו דוגמה נוספת לשיתוף הפעולה הפורה עם עיריית תל אביב לטובת תושבי העיר".