כתב אישום נגד הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה; שמה נאסר לפרסום

הפרקליטות מייחסת לצעירה עבירה של יציאה שלא כדין בהתאם לחוק למניעת הסתננות, ניסיון ליציאה שלא כדין ועבירה לפי חוק הכניסה לישראל • הדיון בתיק צפוי להתנהל בדלתיים סגורות

כתב אישום / צילום: Shutterstock
כתב אישום / צילום: Shutterstock

כתב אישום הוגש היום (א') נגד הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה באזור קונטרה בחודש שעבר. הצעירה יצאה לסוריה בניגוד לחוק, נעצרה שם והוחזרה לישראל ב-19.2.21 לאחר עסקת שחרור בין ישראל לסוריה בתיווכו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

פרקליטות מחוז צפון מייחסת לצעירה עבירה של יציאה שלא כדין בהתאם לחוק למניעת הסתננות, ניסיון ליציאה שלא כדין ועבירה לפי חוק הכניסה לישראל. שמה של הצעירה נאסר לפרסום, וכך גם כתב האישום שהוגש. הדיון בתיק צפוי להתנהל בדלתיים סגורות.

הצעירה הוחזרה לישראל מרוסיה לאחר שהועברה לשם מדמשק במסגרת עסקת השחרור. בתמורה לשחרורה וכמחווה של רצון טוב, ישראל החזירה לסוריה שני רועי צאן שנכנסו לישראל, ותקצר בשלושה חודשים את עבודות השירות של ניהאל אל מקת, פעילה דרוזית שנשפטה בשל הסתה נגד ישראל.

בנוסף, לפי מקורות זרים, כחלק מהעסקה לשחרור הצעירה, ישראל הסכימה לשלם לרוסיה 1.2 מיליון דולר לצורך רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה.

מסוכנות הידיעות הסורית נמסר סמוך לשחרורה של הצעירה כי "במסגרת נחישותה של סוריה לשחרר את אזרחיה ממחנות המעצר של הכיבוש הישראלי בכל אמצעי ומחיר אפשרי, נעשה מאמץ לשחרר שני אזרחים סורים מבני הגולן הסורי הכבוש בכלא הכיבוש הישראלי". 

עורכי הדין ענת יערי ואיאד עאזם מהסנגוריה הציבורית, שמייצגים את הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה, מסרו בתגובה: "בניגוד למקרי עבר בהם הייתה פגיעה בביטחון המדינה, ולא הוגש כתב אישום נגד אנשים שחצו את הגבול - במקרה זה ברור לכל שהצעירה לא פגעה ולא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה. לכן תמוה מאוד שדווקא נגד צעירה ללא עבר פלילי שמתמודדת עם רקע מורכב, בחרו להגיש כתב אישום. לאחר שנלמד את חומרי החקירה, נשקול את המשך צעדינו המשפטיים".