פברואר בנתב"ג: ירידה דרמטית בתנועת הנוסעים בטיסות הסדירות, עלייה בנוסעים בטיסות הפרטיות

תנועת הנוסעים בחודש פברואר 2021 עמדה על כ-25 אלף נוסעים, והיא משקפת צניחה לעומת חודש ינואר השנה, שבמהלכו חלפו בנתב"ג כ-87 אלף נוסעים • לעומת פברואר 2020 - שהיה החודש האחרון שבו הפעילות בנתב"ג שיקפה שגרת תעופה "רגילה" עם תנועה של כ-1.4 מיליון נוסעים - מדובר בירידה של 98%

שדה תעופה נתב"ג ריק מנוסעים / צילום: יוסי פתאל
שדה תעופה נתב"ג ריק מנוסעים / צילום: יוסי פתאל

כ-25 אלף נוסעים חלפו בנתב"ג בטיסות בינלאומיות בחודש פברואר האחרון - כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה. מדובר בירידה של 98% ביחס לחודש פברואר 2020, שהיה החודש האחרון שבו הפעילות שיקפה שגרת תעופה "רגילה" עם תנועה של כ-1.4 מיליון נוסעים.

תנועת הנוסעים בחודש פברואר 2021 משקפת צניחה לעומת חודש ינואר השנה, שבמהלכו חלפו בנתב"ג כ-87 אלף נוסעים. מספר הנוסעים משקף תנועה הלוך ושוב. השינוי בתנועת הנוסעים בחודש שחלף נגרם יחד עם חובת הבידוד במלוניות שנכנסו בשעתו לתוקף (ובוטלה מ-7 במרץ) ויחד עם סגירת השמיים בסוף חודש ינואר שכללה את צמצום תנועת המטוסים והנוסעים באמצעות ועדת החריגים שסיננה את המבקשים לטוס על סמך קריטריונים שהוגדרו מראש.

בתנועת הנוסעים לאילת חלפו כ-10,000 נוסעים, 85% מהם הטיסה ישראייר. בסגמנט שבו חל גידול משמעותי מכורח השמיים הסגורים הוא של הטיסות הפרטיות: מספר הנוסעים בחודש פברואר השנה במטוסים פרטיים עמד על 1,855, לעומת 1,080 בפברואר אשתקד - זינוק של 72%.

מי שהטיסה הכי הרבה נוסעים בחודש פברואר היא ישראייר עם כ-9,000 נוסעים בתנועת הנוסעים הבינלאומית. ישראייר הטיסה 36% מכלל הנוסעים בחודש הזה, ואחריה אל על שהטיסה 7,700 נוסעים ששיקפו 31% מסך הנוסעים שחלפו בנתב"ג. השלישית היא ארקיע שהטיסה כ-1,400 נוסעים.

חברות התעופה הזרות הצטרפו ללוח הטיסות שכלל בעיקר טיסות "חילוץ" רק בשלב מאוחר יותר, אחרי שהממשל האמריקאי הגיש תלונה לממשלת ישראל בטענה לאפליה, היות שדלתא ויונייטד לא שולבו בלו"ז הטיסות מניו יורק, מה שהיה מנוגד להסכמי התעופה בין המדינות.

מפת היעדים כללה לאור זאת את יעדי החילוץ שנקבעו - פרנקפורט, שאליה וממנה תנועת הנוסעים עמדה על כ-10,350; וארה"ב (ניו יורק) עם תנועה של כ-6,400 נוסעים. היעד השלישי ברשימה היה טורקיה עם כ-1,000 נוסעים. כיום משרד התחבורה לא מאפשר הפעלת טיסות מטורקיה לישראל.