נסגר התיק נגד ח"כ מיקי זוהר בחשד שאיים על היועמ"ש מנדלבליט

מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, סגר את התיק בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין" • ח"כ זוהר נחקר באזהרה, לאחר שבראיון לרדיו התבטא באופן שהעלה חשד לעבירת סחיטה באיומים כלפי היועמ"ש

ח"כ מיקי זוהר / צילום: אורן בן חקון
ח"כ מיקי זוהר / צילום: אורן בן חקון

ממלא-מקום פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, סגר את התיק נגד יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין".

ח"כ זוהר נחקר באזהרה, לאחר שבראיון לרדיו 103FM אמר כי אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - ייחשפו הקלטות שלו.

"הכול כבר התברר, ואני אומר לכם שזה רק טפח קטן, טפח קטן שנחשף, ואני מבטיח לכם שעוד ייחשפו בקרוב דברים. תהיה פה רעידת אדמה, לא תהיה שום ברירה לאביחי מנדלבליט אלא להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד נתניהו", אמר זוהר בראיון והוסיף כי "אני מודיע לכם - אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום, תהיה פה רעידת אדמה". זוהר נשאל על-ידי המראיין אם זה איום, והשיב: "לא, זו הבטחה".

הדברים נאמרו על-ידי זוהר בעקבות פרשת ההקלטה של שיחה פרטית משנת 2015 בין מנדלבליט ליו"ר לשכת עורכי הדין דאז, עו"ד אפי נוה, בנוגע להחלטה הנדרשת בעניינו של מנדלבליט בתיק החקירה בפרשת הרפז.

בהחלטה ממלא-מקום פרקליט המדינה צוין כי "בחומר הראיות קיים קושי להוכיח את היסוד הנפשי בעבירה, כלומר שחבר הכנסת זוהר איים על היועמ"ש במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה".

עוד צוין בהחלטה כי "עולה ספק אם דבריו של חבר הכנסת זוהר כוונו אל היועמ"ש עצמו, למען ישמע ויעשה - או שמא כוונו אל קהל בוחריו ושומעיו, לצרכים פוליטיים דווקא".

הפרקליטות בחנה גם את האפשרות כי דבריו של ח"כ זוהר מצדיקים נקיטת הליך פלילי נגדו בעבירה של איומים, אך בתום הבחינה הוחלט לסגור התיק גם בגין עבירה זו.

כן צוין בהחלטה כי אף אם התבטאותו של חבר הכנסת כלפי היועץ המשפטי לממשלה הייתה מגבשת סיכוי סביר להרשעה בעבירה של סחיטה באיומים, הרי שלאחר בחינה קפדנית של דבריו, קרוב לוודאי שדברי חבר הכנסת חוסים תחת חסינות חברי כנסת.

עו"ד איסמן הדגיש כי אין בסגירת התיק כדי להקל ראש במשמעות הציבורית של הדברים, אלא שאין מקום להמשך הטיפול בעניין בכלי המשפט הפלילי.

ההחלטה התקבלה בהמלצת פרקליטת מחוז מרכז (פלילי), עו"ד רחל אבישר; המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), עו"ד נורית ליטמן; והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-חוקתי), עו"ד רז נזרי.