רן עוז לעובדי מגדל: "אירועים כאלה אינם תורמים לאף אחד"

במסר ששלח לעובדי מגדל אמר מנכ"ל החברה כי "הימים האחרונים היו ימים לא קלים לחברה, לכם ולי באופן אישי" • עוז ויו"ר החברה מוטי רוזן נקלעו לעימות חריף שבגללו יודח היו"ר מתפקידו המרכזי בחברת הביטוח

רן עוז / צילום: איל יצהר
רן עוז / צילום: איל יצהר

בעיצומו של העימות החריף בין מנכ"ל מגדל ביטוח רן עוז לבין יו"ר מגדל ביטוח מוטי רוזן, שהפך עתה לעימות בין רוזן לבין דירקטוריון החברה שהחליט להדיחו, שלח עוז לעובדי מגדל מסר שנועד להחזיר את החברה לעסקים כרגיל.

"הימים האחרונים היו ימים לא קלים לחברה, לכם ולי באופן אישי", כתב עוז לעובדי החברה.

לדבריו, "אירועים כאלה אינם תורמים לאף אחד וכולי תקווה שנוכל לשים אותם מאחורינו ולהמשיך קדימה עם מיקוד בעשייה, החזרת אמון הלקוחות והסוכנים ושגרת פעילות עסקית רגילה".

לשם כך הוא קורא ל"שיתוף פעולה מלא בין כולנו - העובדים, המנהלים, הנהלת החברה, הדירקטוריון, הסוכנים ובעל השליטה. לכולנו מטרה משותפת אחת - החזרת החברה להובלה ולמקום לו היא ראויה".

מוקדם יותר היום התברר כי רוזן ודירקטוריון מגדל לא הגיעו להבנות, כשבדירקטוריון רואים בדרישות הכספיות של רוזן מופרזות מדי, ולכן הדירקטוריון מדיח אותו מתפקיד יו"ר חברת הביטוח.

כלומר, רוזן יפסיק מלכהן יו"ר מגדל חברה לביטוח אך לפי שעה הוא עדיין בחברה כדירקטור במגדל ביטוח וכמנכ"ל חברת האחזקות. ואולם, כפי הנראה הוא יידרש לעזוב את תפקיד מנכ"ל הקבוצה, וגם מתפקידו כדירקטור בחברת הביטוח.

רוזן נכנס לתפקידו כיו"ר מגדל ביטוח ב-3 בינואר במקומו של ניר גלעד, שהיה יו"ר החברה הקודם ושבעצמו הוזז מתפקידו בתום עימות חריף עם דירקטוריון מגדל אחזקות, שנמשך למשל מרבית 2020. זמן קצר לאחר מינויו ליו"ר מגדל ביטוח, רוזן גם החל לכהן כמנכ"ל החברה האם מגדל אחזקות.

מאז שרוזן נכנס לתפקידו התגלע סכסוך חריף בינו לבין המנכ"ל עוז, שהגיע למצב שבו השניים לא יכלו לעבוד האחד עם השני. הדירקטוריון ובעל השליטה ניסו להביא לפשרה בין השניים, אך ללא הצלחה, ובסופו של יום הדירקטוריון נתן גיבוי למנכ"ל, הגם שמקרבו הושמעה ביקורת על דרך התנהלותו ועל אי הסכמתו לפשרה (שבעל השליטה בקבוצה ביקש שתקרה).

בצל הדיווחים על הסדר הפרישה שנדון בין רוזן לדירקטוריון, ושלא הוסכם כאמור, פנה ועד עובדי מגדל במסר משל עצמו, ובו הבהיר כי לאחר שהעובדים באו לקראת ההחברה בימי הקורונה, כך, כעת כש"סוף המשבר כבר ממש באופק", "ברור לנו כי הגיעה העת לתגמל אתכם על כך שידעתם להיכנס אל מתחת לאלונקה".

בהקשר זה הזכירו אנשי ועד העובדים של החברה, בראשות היו"ר מודי גת, כי "בהתאם לתנאי הפרישה המפליגים המוצעים בשנים האחרונות ולאחרונה בפרט ליו"ר ומנכ"לים הפורשים ממגדל (עודד שריג, דורון ספיר, ניר גלעד ומוטי רוזן) אנו למדים על מצבה האיתן של החברה ואנו מבטיחים לכם שנדע, ביחד איתכם, להתאים את ההסכם הקיבוצי הבא ליכולותיה הכלכליות הגבוהות של מגדל. אין לנו ספק כי ברור לכל שעובדי החברה לא פחות חשובים".