המשטרה: תיפתח חקירה נגד יהודה משי זהב בחשד לביצוע עבירות מין לכאורה

החקירה נפתחה בעקבות תחקיר מקיף שפורסם בעיתון "הארץ" בסוף השבוע, המגולל 6 עדויות לעבירות מין חמורות שמשי זהב ביצע לכאורה בעשרות השנים האחרונות • בסוף השבוע החליט מפקד להב 433 לפתוח בבדיקה האם יש לפתוח בחקירה פלילית, והערב הוחלט לפתוח בחקירה גלויה

יהודה משי-זהב / צילום: אסף לב
יהודה משי-זהב / צילום: אסף לב

המשטרה פתחה בחקירה גלויה נגד יו"ר זק"א המתפטר  יהודה משי זהב. החקירה נפתחה בעקבות תחקיר מקיף של אהרן רבינוביץ ושירה אלק שפורסם בעיתון "הארץ" בסוף השבוע, ומגולל 6 עדויות לעבירות מין חמורות שביצע על-פי הנטען משי זהב בעשרות השנים האחרונות.

בעקבות פרסום הכתבה, הגיעו עדויות נוספות למעשים שמשי זהב ביצע לכאורה. בסוף השבוע החליט מפקד להב 433 לפתוח בבדיקה האם יש לפתוח בחקירה פלילית. הערב (א') הוחלט לפתוח בחקירה גלויה, והיא הוטלה על היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433.

יש לציין כי ההחלטה התקבלה על-ידי המשטרה עצמה, ללא מעורבות ממלא-מקום פרקליט המדינה עמית איסמן, חרף רגישות החקירה וזהות הנחקר.

כזכור, בעקבות פרסום התחקיר, הודיע משי זהב כי הוא מוותר על פרס ישראל בו הוא זכה והיה אמור לקבל השנה. במקביל הודיע משי זהב על לקיחת פסק-זמן מתפקידו בזק"א, עד להסרת העננה בעניינו.

 *** חזקת החפות: יהודה משי זהב הוא בגדר חשוד בלבד. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, הוא לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.