סקר: מחצית מתושבי ניו יורק אומרים שהמושל אנדרו קואומו לא צריך להתפטר

המושל הדמוקרטי מתמודד עם האשמות על הטרדה של ארבע נשים וביקורת על ניהול מגפת הקורונה בבתי האבות שהביא למותם של קשישים רבים

מושל ניו יורק אנדרו קואומו / צילום: Associated Press, John Minchillo
מושל ניו יורק אנדרו קואומו / צילום: Associated Press, John Minchillo

חצי מתושבי ניו יורק אומרים שהמושל אנדרו קואומו לא צריך להתפטר, ו־35% אומרים שכן, בעקבות האשמה בהתנהגות לא הולמת כלפי שתי עוזרות וביקורת לגבי ניהול המדינה של מגפת הקורונה בבתי אבות, כך מצא סקר שנערך לאחרונה.

מעט יותר משליש מהנשאלים בסקר משבוע שעבר אמרו שהן חושבים שמה שעשה קואומו מהווה הטרדה מינית, לעומת 24% שאמרו שלא ו־41% שאמרו שאינם בטוחים, כך מצא סקר של מכון המחקר של מכללת סיינה. הסקר מצא ש־57% מהמצביעים שנסקרו, אמרו שהיו מרוצים מהדרך שבה המושל התנהל לאחר שהושמעו ההאשמות נגדו.

הסקר של סיינה כלל 804 נשאלים ונערך בין 4-8 במרץ. סטיית התקן עומדת על 4.1%. ב־11 במרץ, מחוקקים באלבני פתחו בחקירת הדחה נגד המושל.

שלוש נשים שעבדו עבור קואומו וגם אישה אחת הנמצאת כיום בסגל של הלשכה שלו האשימו אותו בהתנהגות לא הולמת או הטרדה מינית. התובעת של ניו יורק לטישיה ג'יימס מפקחת על חקירה בנושא ההאשמות האלה.

קואומו אמר שמעולם לא נגע באף אדם בצורה לא ראויה. בעבר התנצל בפני כל מי שאמרה שהתנהלותו במקום העבודה גרמה להם לאי נוחות.

ביום שני, הופיע קואומו באירוע בלונג איילנד לקידום התחסנות נגד קורונה בקרב קהילות שחורות שם. המושל, שהוא בן 63, אמר שיתחסן "בימים הקרובים".

קואומו לא התייחס ישירות להאשמות נגדו במהלך האירוע, שהיה סגור לעיתונאים אבל שודר באינטרנט בערוץ רשמי של משרד המושל. הוא אמר שלמד מהתגובות לטיפולו בהוריקן סנדי ש"קמים חזקים יותר" מניסיונות לפגוע בך.

בסקר נמצא שישנם פחות תומכים בהתפטרות של המושל בקרב מצביעים שחורים ונסקרים שהיו בני יותר מ־55. כ־69% מהנסקרים השחורים אמרו שקואומו לא צריך להתפטר, לעומת 45% בקרב מצביעים לבנים. בין הנשאלים בגיל יותר מ־55, 58% אמרו שקואומו לא צריך להתפטר.

הדובר של הסקר סטיבן גרינברג אמר שהייתה חלוקה מפלגתית וגיאוגרפית בתוצאות הסקר, ואמר שרוב המצביעים בעיר ניו יורק אמרו שהמושל לא צריך להתפטר.

"כמעט שני שליש מהרפובליקאים אומרים שקואומו צריך להתפטר; עם זאת, 61% מהדמוקרטים ו־46% מהעצמאים - רוב בסה"כ, אמרו שלא", אמר גרינברג.

דמוקרטים השולטים באסיפה המחוקקת של מדינת ניו יורק אמרו שישיקו חקירת הדחה, ורוב החברים בגוף בין 150 הנציגים אמרו שקואומו צריך להתפטר או להיות מודח.

אתמול, יושב ראש האסיפה המחוקקת קארל היסטי אמר לעיתונאים שהאספה תשמש בשירותיה של חברת עורכי דין חיצונית לסיוע בחקירת ההדחה. היסטי, דמוקרט המייצג את רובע הברונקס, אמר שהחקירה תהיה בעל מוקד רחב ותושלם במהירות.

האשמות: נגיעות והצעות לקיום יחסי מין

לינזי בוילן, בת 36, אומרת שקואומו נישק אותה על הפה והציע לה "לשחק פוקר עירום" במהלך טיסה במטוס השייך למדינה. אנה ליס, בת 35, אמרה שקואומו שאל אותה אם יש לה חבר ופעם נישק את היד שלה כשעבדה קרוב למשרדו בגבעת הקפיטול. שרלוט בנט, בת 25, אמרה שקואומו התחיל איתה והציע לה לקיים יחסי מין.

אישה נוספת אמרה שקואומו נגע בה באופן לא ראוי במהלך מפגש שנערך בשנה שעברה.

קואומו הכחיש את מה שסיפרה בוילן ואמר שמעולם לא נגע באופן לא ראוי באף אדם.

בנט דיברה עם חוקרים ממשרד התובעת הכללית במשך יותר מארבע שעות בחקירתה אמש וחקירתה הניבה יותר מ־120 עמודים של מסמכים, כך אמרה עורכת הדין שלה דברה כץ.

קואומו נשאר לוחמני אל מול הקריאות להתפטרותו מתוך המפלגה: הסנאטורים צ'אק שומר וקירסטן גיליברנד הצטרפו ל־16 חברים דמוקרטים בבית הנבחרים של מדינת ניו יורק ביום שישי בקריאה למושל להתפטר.

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה אתמול שהנשיא ג'ו ביידן לא שוחח באופן אישי עם קואומו לגבי המצב. היא אמרה שההאשמות "מטרידות", אבל חזרה על עמדת הבית הלבן שהנשיא חושב שצריך להמשיך לעבוד לצד מושל ניו יורק על התגובה למגפת הקורונה.