יוון רוצה את הישראלים המחוסנים כבר לפני פסח

יוון תקבל ישראלים בעלי תעודת מתחסן ללא צורך בבדיקת pcr וללא חובת בידוד • האישור יכלול מכסה של 10,000 תיירים ישראלים בשבוע • יש לזכור שילדים לא כלולים בציבור המתחסנים, כך שחופשה משפחתית עדיין אינה אופציה במדינה

יוון תקבל ישראלים בעלי תעודת מתחסן - שר התיירות היווני עדכן את שגריר ישראל באתונה, יוסי עמרני, כי מועצת השרים של יוון אישרה כניסת תיירים ישראלים בעלי תעודת מתחסן שעברו בדיקת קורונה (pcr) 72 שעות לפני הטיסה וקיבלו תשובה שלילית.

האישור צפוי להיכנס לתוקף מהיום (ג'), לאחר שייחתם צו ממשלתי בנושא. מדובר בבשורה של ממש לישראלים שצמאים לחופשה בחו"ל, אם כי יש לזכור שילדים לא כלולים בציבור המתחסנים כך שחופשה משפחתית אינה אופציה.

מאז ההכרזה אמש חברות תעופה וסיטונאי תיירות כבר הכריזו על שיווק חבילות וטיסות ליוון כבר מהשבוע הבא.

המחוסנים שחוזרים לישראל יידרשו להציג בדיקת קורונה שנעשתה לפני המראה ולבצע בדיקה נוספת לאחר הנחיתה בישראל כשהם פטורים מבידוד. יותר מ-5.2 מיליון התחסנו בישראל מתוכם 4.3 מיליון זכאים לתעודת מתחסן.

זאת ועוד, הבשורה מגיעה יחד עם ההקלות בתעופה ובכללן ביטול מכסת הנוסעים היומית שעמדה על 3,000 (וכעת מוגבלת מכורח קיבולת הנוסעים בנתב"ג לאור תנאי התו הכחול, קיבולת זו עומדת על כ-5,000 נוסעים בכיוון ביום).

שינוי נוסף ביטל את מכסת היעדים מהם ניתן להפעיל טיסות לישראל ואת ועדת החריגים לטובת המבקשים לטוס.

יוון הכריזה לאחרונה כי תפתח את שעריה לתיירים מחוסנים ממדינות שונות באמצע חודש מאי אולם לישראלים כאמור זה יקרה עוד קודם.

לפי הודעת משרד החוץ "החלטת ממשלת יוון היא פרי מאמץ של משרד החוץ יחד עם משרד הבריאות והתחבורה ולשיח שמוביל שר החוץ אשכנזי עם שותפינו בקהילה הבינ"ל לקידום הכרה הדדית בתעודת מתחסן ולפתיחת השמיים לתיירות ישראלית".

הקהל הישראלי המחוסן מהווה מוקד עניין בקרב מדינות שונות שמבקשות למשוך את התייר הישראלי בהן איי סיישל וגיאורגיה. יוון היא יעד חביב על הישראלים הן בשל משך הטיסה הקצרה והן לאור טיסות ישירות לאיים ולאתונה/סלוניקי, כולל של חברות הלואו קוסט שכבר הכריזו על השקת קווים (דוגמת האי סנטוריני) לצד סיטונאי תיירות שיפעילו טיסות צארטר למגוון יעדים ביוון.