שנה לאחר סגירתו: אושר מתווה הפתיחה של מעבר הגבול טאבה

המעבר ייפתח ב-30 במרץ, והתקנות יהיו תקפות לשבועיים • נקבע כי בשלב הראשון תהיה מגבלה של 300 עוברים בכל יום לכל כיוון, כלומר 300 נכנסים ו-300 יוצאים, כאשר בהתאם לביקוש ולתגבור כוח-האדם במעבר הגבול - המכסה תגדל

מעבר גבול טאבה / צילום: שלומי יוסף
מעבר גבול טאבה / צילום: שלומי יוסף

אושר מתווה הפתיחה של מעבר הגבול טאבה לטובת הנופשים לסיני, שנה לאחר סגירתו.

אחרי ניסיונות למנוע את המתווה אליו דחפה שרת התיירות אורית פרקש-הכהן, הממשלה אישרה את התקנות. המעבר ייפתח ב-30 למרץ, והתקנות יהיו תקפות לשבועיים, כלומר עד 14 באפריל.

משרד הבריאות חשש שפתיחת המעברים היבשתיים תוביל ליבוא של וריאנטים כשהוא ציין כי להבדיל מנתב״ג, שם ניתן לבצע פיקוח יעיל לגילוי חולים מאומתים לאור דרישת הצגת בדיקת קורונה לפני עלייה למטוס, במעברים היבשתיים בכללם המעברים למצרים ולירדן, כך משרד הבריאות - הסיכון גדול יותר. במסמך ההסבר אף מצוין כי שיעור המאומתים בנתב״ג עומד על פחות מ-1%.

התקנות למעבר הגבול טאבה קובעות בשלב הראשון מגבלה של 300 עוברים בכל יום לכל כיוון, כלומר 300 נכנסים ו-300 יוצאים, כאשר בהתאם לביקוש ולתגבור כוח+האדם במעבר הגבול - המכסה תגדל.

הוויסות ייעשה באמצעות מכירת מוגבלת של אגרות הנדרשות למעבר על-ידי רשות שדות התעופה. בנוסף, לאור החשש של משרד הבריאות מיציאה של אלפי ישראלים לנופש בסיני בחג הפסח, הוחלט כי היציאה תתאפשר למחוסנים ולמחלימים בלבד. בקשות חריגות - למשל של אזרחים זרים - תוכל לאשר ועדת חריגים. הנכנסים יעברו בדיקת קורונה במעבר הגבול (ללא תשלום).

בתוך כך אושר כי תקנות התעופה התקפות כיום יוארכו עד 8 באפריל. נזכיר כי בעקבות החלטת בגץ בוטלה מכסה יומית של 3,000 נכנסים, ומכסת היעדים שמהם מותר לטוס לישראל. עם זאת, לאור קיבולת נתב"ג שנדרש לעמוד בתקנות התו הכחול (כגון שמירת מרחק וכדומה), תוגבל מכסת הנוסעים לפי קיבולת זאת.

לפי הנתונים שהוצגו לחברי הממשלה, התפוסה הממוצעת במטוסים שנוחתים בישראל עומדת על פחות מ-60%, וכי מספר המגיעים עומד על כ-3,500 ביום. יש להניח שתדירות הטיסות תגדל ככל שעוד ועוד מדינות מכריזות על קבלת תיירים מישראל, בכללן יוון וקפריסין.