רגע לפני ההוכחות: הפרקליטות מצאה שבע שיחות חדשות של אילן ישועה עם איריס אלוביץ'

הפרקליטות מצאה שיחות חדשות לחלוטין בין מנכ"ל וואלה לשעבר ואשתו של בעל השליטה לשעבר בבזק • החומרים החדשים עשויים להועיל להגנה

מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה / צילום: איל יצהר
מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה / צילום: איל יצהר

לאחר סאגה סביב שיחות שהוקלטו על-ידי עד התביעה בפרשת 4000 אילן ישועה שנמחקו ושהפרקליטות לא הצליחה לשחזרן, חלה היום (ג') התפתחות משמעותית בסוגיה. בעקבות טיפול של מומחה מטעם ההגנה, הפרקליטות מצאה והעבירה 7 שיחות חדשות של ישועה עם איריס ושאול אלוביץ'.

השיחות, שנמצאו כעת על-ידי חוקרי רשות ניירות ערך, הן שיחות חדשות שהתברר כי הוקלטו באמצעות אפליקציה אחרת מהאפליקציה ממנה הוצאו יתר השיחות על-ידי חוקרי רשות ניירות ערך. כלומר, בנוסף לשיחות המחוקות של ישועה עם ניר חפץ ושאול ואיריס אלוביץ' שטרם שוחזרו, התברר כי הוקלטו 7 שיחות נוספות, והן הועברו לרשות ההגנה.

בשיחות הללו ישנן אמירות שעשויות להיטיב במידת מה עם בני הזוג אלוביץ', כגון אמירה של איריס אלוביץ' שהיא מעוניינת שאתר וואלה יהיה יותר אובייקטיבי. כמו כן, ייתכן כי החומרים יביכו במידת מה את מערכת אכיפת החוק. מצד שני, איריס אלוביץ' מבקשת שהאתר יהיה תקיף נגד משה כחלון, תוך איום ברור בחומרים רגישים אודותיו על רקע התנגדותו לרפורמות שעשויות לסייע לבזק.

בעוד כשבוע יעלה ישועה, לשעבר מנכ"ל אתר החדשות וואלה, על דוכן העדים כדי להעיד בפרשת 4000 (פרשת בזק-וואלה), זאת במסגרת פתיחת הליך ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ישועה, הזוכה לכינוי "עד התביעה מספר 1" - אשר בזכות עדותו התפתחה פרשת בזק-ניירות ערך לפרשת 4000 - יעיד במשך מספר שבועות וייחקר ממושכות על-ידי הפרקליטות והסנגורים.

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב אישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.