אפקט ויזה ופייפאל: הביטקוין שוב נושק ל-60 אלף דולר למטבע

אחרי הביקורת של יו"ר הפד ג'רום פאוול ושרת האוצר האמריקאי ג'נט ילן שהנחיתו את הביטקוין לאיזור ה-51 אלף דולר, המטבע הדיגיטלי מקבל רוח גבית מחברת האשראי העולמית ויזה, ודחיפה נוספת מפייפאל

ביטקוין / אילוסטרציה: shutterstock
ביטקוין / אילוסטרציה: shutterstock

המטבע הדיגיטלי הפופולרי שוב מתקרב לרף ה-60 אלף דולר לביטקוין אחד - שממנו ירד לפני כשבועיים וחצי. רק בשבוע שעבר ירד ערכו של המטבע לכ-51 אלף דולר, לאחר דברי ביקורת שהשמיעו יו"ר הפד ג'רום פאוול ושרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן על המטבע.

בין הסיבות לעלייה המחודשת, ניתן לציין שני אירועים מרכזיים מהימים האחרונים. הראשון, הוא ההודעה של ענקית התשלומים ויזה על כך שתאפשר במסגרת פיילוט לבצע תשלומים באמצעות המטבע הווירטואלי USD Coin שמחירו צמוד לתנודות הדולר. 

האירוע השני ,הוא הודעתה של פייפאל כי תאפשר ללקוחותיה בארה"ב לשלם על רכישותיהם באמצעות שורה של מטבעות דיגיטליים, כגון ביטקוין ואתר, דרך הארנק הדיגיטלי שלה. "זו הפעם הראשונה שניתן להשתמש במטבעות קריפטוגרפים באותו אופן כמו שבו משתמשים בכרטיס אשראי או בכרטיס חיוב", אמר הנשיא והמנכ"ל דן שולמן לסוכנות הידיעות רויטרס.

מי שעוד הצטרף (שוב) לחגיגה בימים האחרונים הוא אלון מאסק, שצייץ בשבוע שעבר "אתם עכשיו יכולים לקנות טסלה עם ביטקוין", והוסיף שהאפשרות תהיה פתוחה גם לאזרחים מחוץ לארה"ב בהמשך השנה. מאסק מסר גם שטסלה לא תמיר את הביטקוין לכסף פיאט (כסף ריבוני כמו דולר או שקל), אלא תשמור את הביטקוין כמו שהוא. זאת, לאחר שבפברואר חשפה החברה שהיא השקיעה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין, מה שגרם לנסיקה במחיר המטבע.

בהקשר זה, שגיא בקשי, מנכ"ל חברת הפינטק CoinMama, מדגיש כי "תמיד יישארו ספקנים לגבי עולם הקריפטו אך צעד זה מהווה נחרצות המשך להיסטוריה של שנת 2021 כשנת הכניסה של הביטקוין למיינסטרים ודלת הכניסה ממשיכה להיפתח בעבור מטבעות דיגיטליים נוספים אט אט. בדומה לטסלה ומורגן סטנלי שפתחו את דלתם לעתיד - בויזה ופייפאל הבינו שהישארות מחוץ למשחק הכיסאות של אלו - תהווה פספוס אסטרטגי.