פחות אהבו את הבדיחה: לאן נעלמה הפרסומת של סיילפורס?

לגלובס נודע כי כבר לפני חודש וחצי צולמה פרסומת שמטרתה לתת רוח גבית לגיוס עובדים לסניף בישראל של החברה• אלא שבמטה החברה בארה"ב פחות אהבו את הסרטון ולמרות ההשקעה הכספית העדיפו שלא לשדר את הקמפיין במתכונתו הנוכחית

הפרסומת הגנוזה / צילום: משרד פילמה
הפרסומת הגנוזה / צילום: משרד פילמה

לאן נעלמה הפרסומת של סיילפורס? לגלובס נודע כי כבר לפני חודש וחצי צולמה פרסומת שמטרתה לתת רוח גבית לגיוס עובדים לסניף בישראל. סמנכ"לית השיווק של החברה נילי גור ומשרד הפרסום פילמה יצרו קמפיין שאמור היה להציג את סיילפורס כחברה שכה מטיבה עם העובדים שאף אחד לא מאמין שהחברה אכן קיימת.

נסביר כי בתחום ההייטק קיימת מלחמה קבועה בין החברות על כוח אדם איכותי, וחלק לא מבוטל מתקציבי השיווק מוקדש לקמפיינים של גיוס עובדים.

לצורך הפצה ברשתות החברתיות צולם קמפיין שבו מככבת השחקנית והקומיקאית גאיה גורביץ (ארץ נהדרת) ומתארח בו המנחה והמגיש חיים אתגר. גורביץ מגלמת בסרטון את שני "שיש לה הכול בחיים" חברים מגניבים, בן זוג מושלם, משפחה שמעריצה אותה ומקום עבודה מושלם.

אלא שכשהיא מספרת שהתחילה לעבוד בסיילפורס אף אחד לא יודע על מה היא מדברת. החבר שלה אפילו לא יודע לבטא נכון את השם.

תחת הקונספט של "כשלא ברור אם את עובדת או עובדת על כולם" הולכת שני ומאבדת את כל מה שיש לה: החבר עוזב אותה, החברות מתנתקות ממנה, ההורים מנסים לממן אותה מתוך רחמים, חיים אתגר מגיח כאורח לרגע כמנחה בתוכנית המתחזים שמוקדשת לשני. כששני נשאלת למה אף אחד לא יודע על החברה היא מסבירה "יש להם אינטרס שלא ידעו שיש מקום עבודה כל כך טוב כי אז כולם ירצו לעבוד שם".

על אף שצפייה בסרטון מבהירה כי מדובר בפרודיה על ז'אנר סרטי האימה, נראה כי במטה החברה בארה"ב פחות אהבו את הבדיחה. למרות ההשקעה הכספית של כמה מאות אלפי דולרים שכבר נעשתה העדיפו שלא לשדר את הקמפיין במתכונתו הנוכחית.

בתחילת מרץ נמסר מממשרד יחסי הציבור של סיילפורס בישראל כי "לכל קמפיין פרסומי של סיילפורס יש תהליך אישורים סטנדרטי מול הצוותים הגלובליים ובהתאם למדיניות הפרסום של החברה. סיילפורס ישראל עובדת בשיתוף פעולה מלא עם הצוות העולמי על הקמפיין הפרסומי. אנו שמחים על הצלחת הפקת הקמפיין ומצפים לשתף אותו בקרוב".

עשרה ימים מאוחר יותר התשובה של סיילפורס נותרה בעינה: "הקמפיין עדין באישורים - מדובר בתהליך שלוקח זמן בתאגידים גדולים- הקמפיין ייצא כשיהיה מוכן". מאז עברו שבועיים נוספים, הקמפיין עדיין לא עלה לאוויר.