יינות ביתן | בלעדי

רגע לפני העסקה עם דמרי: סמנכ"ל הכספים של יינות ביתן התפטר

בימים אלה יינות ביתן-מגה מנהלת מגעים מול חברות ביטוחי האשראי על מנת להגיע להבנות בנוגע לבטחונות שיכשירו את עסקת יינות ביתן עם כניסצו לחברה של איש הנדל״ן דמרי *** לפי גורמים בסביבת החברה הסיבה להתפטרות נוגעת לפערים בנוגע לגובה האופציות להן יהיה זכאי סמנכ״ל הכספים במקרה של הנפקה

יינות ביתן / צילום: מיכה לובטון
יינות ביתן / צילום: מיכה לובטון

סמנכ"ל הכספים של יינות ביתן-מגה, אמיר קפלן, התפטר - כך נודע לגלובס. קפלן הגיש להנהלת את החברה את התפטרותו. קפלן מונה לתפקיד במהלך 2020 לצידו של מיכאל לובושיץ, מנכ"ל הקבוצה. קודם לכן שימש לצידו של לובושיץ כסמנכ"ל הכספים של יבואנית המזון וילי פוד במשך שנתיים.

ההתפטרות הזו מתרחשת בימים בהם יינות ביתן-מגה מנהלת מגעים מול חברות ביטוחי האשראי על מנת להגיע להבנות בנוגע לביטחונות שיכשירו את עסקת יינות ביתן עם כניסתו של איש הנדל"ן יגאל דמרי לרשת באמצעות הלוואות בהיקף של כ-300 מיליון שקל.

לפי גורמים בסביבת החברה הסיבה להתפטרות נוגעת לפערים בנוגע לגובה האופציות להן יהיה זכאי סמנכ"ל הכספים במקרה של הנפקת החברה לצד שורה של אנשי מפתח נוספים בה.

עוד נודע לגלובס, כי על הרקע הצורך התזרימי והבטוחות, יינות ביתן-מגה שבה לרצות למכור את כל הסניפים שתכננה למתחרה ויקטורי כשמדובר ב-6 חנויות, כשעדיין לא ברור האם העסקה עם המתחרה הנוספת פרשמרקט, למכירת 10 סניפים, תושלם בחלקה או במלואה.

יינות ביתן-מגה היא אחת מרשתות קמעונאות המזון הגדולות בישראל ובבעלותה כ-150 חנויות ולה מחזור של כ-3.5 מיליארד שקל.