פלטפורמת הסטרימינג של הצעירים קובעת רף חמור יותר במדיניות נגד הטרדות

חברת Twitch הודיעה כי תחסום משתמשים המטרידים את חברי הקהילה – גם אם הפגיעה תיעשה מחוץ לפלטפורמה שלה • החברה תגייס מומחים משפטיים חיצוניים שיעזרו לה בחקירות

פלטפורמת הסטרימינג Twitch / צילום: Shutterstock
פלטפורמת הסטרימינג Twitch / צילום: Shutterstock

שירות הסטרימינג Twitch הוא זירה של צעירים. יוצרי תוכן בכל העולם פותחים מצלמה ועושים את מה שהם אוהבים בשידור, רוב התכנים יעסקו בגיימינג ובשידורי מוזיקה, ומשתמשים יוכלו לצפות בהם - כך שגיימרים לדוגמה, יוכלו לצלם את עצמם בעת משחק או מוזיקאים יוכלו לשיר ולנגן או אפילו לתקלט.

בחברה החליטו להחמיר את המדיניות שלה והציבו סטנדרט גבוה יותר: אנשים שיטרידו את חברי הקהילה יחסמו, גם אם הפגיעה או ההטרדה יתרחשו מחוץ לפלטפורמה שלה או אפילו מחוץ לאולמות האונליין.

Twitch, חברת בת של אמזון, דיווחה על כ-2.9 מיליון צופים במקביל וממשיכה להגיע לשיאים - רק 8 ימים עברו מתחילת החודש, ומספר הצופים במקביל הגיע ליותר מ-3 מיליון צופים. כעת, החברה הודיעה על הרחבה משמעותית של מדיניות החברה בכל הקשור להתנהגות אסורה ולא הולמה, גם מחוץ לשירות.

על פי הודעת Twitch, אם החברה תגלה "עבירות חמורות המהוות סיכון בטיחותי מהותי נגד הקהילה" - היא תחליט לפעול נגד המשתמשים, גם אם העבירות התרחשו מחוץ לזירה. מבחינת החברה, עבירות חמורות יהיו אלימות קיצונית, איומים ממשיים לאלימות מאסיבית, ניצול מיני של ילדים, פעילות מינית ללא הסכמה, חברות או הובלה של קבוצת שנאה ועוד.

בנוסף, החברה הודיעה כי תעסיק מומחים משפטיים חיצוניים שיעזרו לה בחקירות מחוץ לפלטפורמה. "החקירות הללו מורכבות במיוחד וצריך להשקיע בהן זמן ומשאבים כדי להגיע לפתרון", כך נכתב בבלוג החברה. "עלינו להסתמך על אכיפת החוק ושירותים אחרים כדי לחלוק ראיות רלוונטיות על מנת להתקדם". בחודש דצמבר האחרון Twitch החמירה את המדיניות סביב הטרדות מיניות וקידום דעות שנאה באצטלה קומית.