משרד התיירות הקפריסאי: כל מגבלות הקורונה במדינה חלות גם על תיירים

במדינה יש עוצר לילי, מסעדות פתוחות לישיבה בחוץ בלבד, והיציאה מחוץ למלון מוגבלות • בנוסף, תיירים מחויבים לעטות מסכות

ניקוסיה, קפריסין / צילום: Associated Press, Petros Karadjias
ניקוסיה, קפריסין / צילום: Associated Press, Petros Karadjias

משרד התיירות הקפריסאי הבהיר היום כי כל מגבלות הקורונה במדינה חלות גם על תיירים. לאחרונה נפתחה קפריסין לתיירות. הטיסה הראשונה שהמריאה מישראל זכתה לסיקור גם מהתקשורת בקפריסין ששמחה לראות את הישראלים המחוסנים שבים לאי השכן, אחד מיעדי התיירות החביבים על התייר הישראלי. אלא שלא מדובר בתנאי תיירות "רגילים" לאור מגבלות התנועה שקיימות בקפריסין. בין השאר, במדינה יש עוצר לילי, מסעדות פתוחות לישיבה בחוץ בלבד ולפני כל יציאה מבית המלון יש לשלוח הודעת SMS או לצלצל למוקד של הרשויות (עבור תיירים שאין ברשותם סים זר) ולעדכן על יציאה למרחב הציבורי. מותר לצאת פעמיים ביום באמצע השבוע ושלוש פעמים בסוף השבוע כשכל שהייה במרחב הציבורי מוגבלת לשלוש שעות.

ההבהרה שהגיעה ממשרד התיירות הקפריסאי שמה דגש על שוויון בחובות בין האזרחים ובין התיירים. ההבהרה מחדדת כי אין הבדל בין מה שמצופה מהתושבים לבין מה שמצופה מתיירים. בנוסף, מצוין כי תיירים לא רשאים לבלות בחוץ פרק זמן ממושך יותר או להשתמש בטופס מיוחד במקום לשלוח הודעת טקסט. הטופס האמור מיועד למי שלא יכול לשלוח הודעת טקסט או לחייג, דוגמת תושבים בגיל 65 ויותר. "ניסינו להקל על אלו שעוברים שתיים או שלוש בדיקות קורונה כדי לבוא לחופשה במדינה שלנו אבל לא נגרום לאפליה", כך הודעת משרד התיירות.

דובר משטרת קפריסין אף צוטט בכתבה ב-"Cyprus mail" באומרו כי אישור לשהייה בחוץ ייבדק בקרב תיירים בדיוק כפי שהוא נבדק בקרב אזרחים. עוד צוין כי תיירים יוכלו לצאת לקניות, לבקר באתרי תיירים לרבות מוזיאונים או אתרים ארכיאולוגים, לבקר בבתי קפה ובמסעדות, לצאת לאימוני ספורט או לשחות בים עם אישור היציאה. הבהרה חשובה היא שבדומה לתושבי קפריסין גם התיירים יידרשו לעטות מסכה. הקנס למפרים עומד על 300 אירו. בכתבה מצוין כי עדיין לא התקבלה נוסחה שתוודא הדוחות שמושתים על התיירים ישולמו אחרי שאלפי הדוחות שכבר ניתנו בעבר - כלל לא שולמו.