מרצדס מחזירה מלחמה לטסלה ומשיקה את הקרוסאובר החשמלי החדש

משיקה בארץ קרוסאובר חשמלי מתקדם עם טווח של עד 426 ק"מ ב-289 אלף שקל כולל עמדת הטענה

הקרוסאובר החשמלי החדש של מרצדס / צילום: יח"צ
הקרוסאובר החשמלי החדש של מרצדס / צילום: יח"צ

חברת כלמוביל ממשיכה בהרחבת היצע רכבי הפרמיום החשמליים של מרצדס בישראל. אתמול השיקה החברה בישראל את הקרוסאובר החשמלי החדש EQA, שמבוסס על סדרת ה-GLA והושק באירופה רק בשבועיים האחרונים.

הרכב מתאפיין במרכב בעיצוב אווירודינמי עם מאפייני העיצוב המשפחתיים של סדרת החשמליות החדשות של החברה. אורכו 4.4 מ', רוחבו 1.8 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 2.73 מ', שמציב אותו כמתחרה לטסלה Y שעדיין לא הגיעה ארצה.

גרסת הפתיחה מצוידת במנוע חשמלי בהספק 188 כ"ס ובסוללה בקיבולת 66.5 קילוואט שעה, שמספקת טווח של עד כ-426 ק"מ בתקן WLTP. הרכב תומך בהטענה מהירה בתחנות עם קיבולת של 100 קילוואט, שמאפשרות לטעון את הסוללה עד כ-80% תוך חצי שעה.

הקרוסאובר החשמלי החדש של מרצדס / צילום: יח"צ
 הקרוסאובר החשמלי החדש של מרצדס / צילום: יח"צ

הוא מצויד כבר בגרסת הבסיס עם אבזור תקני מתקדם שכולל מערך מחוונים ושליטה דיגיטלי, "סייענית חכמה" עם שליטה קולית בעברית, גג זכוכית חשמלי, דלת אחורית חשמלית חישוקי 18 אינץ' ועוד. מוצעות עוד שתי רמות אבזור גבוהות יותר. כל הדגמים מצוידים בחבילה מקיפה של מערכות סיוע סמי-אוטונומיות. גרסת הבסיס מוצעת בעת ההשקה ב-289 אלף שקל כולל עמדת טעינה והתקנה, תמחור אגרסיבי מאד שמשקף ככל הנראה את התחרות החדשה מצד טסלה.

רמת הגימור הבכירה AMG תעלה כ-380 אלף שקל. בהמשך תגיע לארץ גם גרסה עם מנועים חזקים יותר וטווח של מעל 500 ק"מ. האחריות היא 3 שנים על הרכב ו-8 שנים או עד 160 ק"מ על הסוללה.