אפל תאפשר לרשת החברתית פרלר לחזור לחנות האפליקציות שלה

הרשת החברתית המזוהה עם שמרנים קיבלה אישור מענקית הטכנולוגיה לחזור לחנות האפליקציות שלה, לאחר שנחסמה לפני כחודשיים • אז, נחסמה בגלל שאפשרה תכנים שקידמו את אירועי גבעת הקפיטול • בעוד יומיים, אפל עומדת להעיד בסנאט

פרלר / צילום: Shutterstock, Koshiro K
פרלר / צילום: Shutterstock, Koshiro K

ענקית הטכנולוגיה אפל אישרה לרשת החברתית המזוהה עם שמרנים, פרלר, לחזור לחנות האפליקציות שלה, כך דווח לראשונה ב-"CNN". במכתב שנשלח לסנאטורים מייק לי וקן באק, אפל אמרה כי "פרלר עדכנה את האפליקציה שלה ואת שיטות ניהול המידע בזירה שלה", מה שממצב את האפליקציה לצד חוקי הקהילה וכללי השימוש של אפל. כעת, פרלר תוכל לחזור לחנות האפליקציות של אפל, אפסטור.

אפל ענתה במכתב על טענות שעלו נגדה כשנטען כאילו ענקיות האינטרנט פעלו יחד נגד הרשת החברתית כדי לחסל את התחרות. אפל אמרה שההחלטה שלה הייתה עצמאית וכי היא לא תיאמה או התייעצה עם גוגל או אמזון ביחס להחלטה הזו.

לא הסירה תכנים שמקדמים אלימות

פרלר, רשת חברתית שהוקמה בשנת 2018, היוותה מענה למשתמשים שמרנים שצונזרו ונחסמו ברשתות החברתיות האחרות, כדוגמת טוויטר ופייסבוק. פרלר חרטה על דיגלה חופש ביטוי רחב יותר מאשר המתחרות שלה, uשמרנים רבים בעולם עברו להשתמש בה - וגם נציגות ישראלית, כמו יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אחרי הבחירות בארצות הברית, תומכי דונלד טראמפ לא קיבלו את תוצאות הבחירות והתפרצו באלימות לגבעת הקפיטול. בינואר האחרון, מיד לאחר האירועים הללו, גוגל ואפל החליטו להסיר את האפליקציה של הרשת החברתית פרלר, מפני שטענו כי היא לא הסירה תכנים המקדמים אלימות ואת אירועי הקפיטול. אפל דרשה מהרשת החברתית להסיר את התוכן שמקדם שנאה ואלימות בתוך 24 שעות, וכשפרלר לא נענתה לבקשתה, אפל החליטה להסיר אותה מחנות האפליקציות שלה.

כמה ימים לאחר מכן, אמזון, שאירחה את השרתים של הרשת החברתית, החליטה גם היא לחתוך החוצה את פרלר בגלל האשמות דומות. אמזון עצרה להם את השירותים, ובעצם הפכה את הרשת החברתית ללא מקוונת. בעקבות השבתת הרשת החברתית, הדירקטוריון של פרלר החליט לפטר את המנכ"ל ג'ון מייטס, ונשללו גם המנויות שלו. פרלר מצאה מארח אתרים חדש בפברואר בשם Skysilk, וחזרה לאוויר. כעת, כאמור, אפל מאפשרת להם לחזור גם לאפסטור לאור עידון המדיניות.

פרלר הציגה אז כללי התנהגות בקהילה חדשים, שם נכתב שהרשת החברתית "ניטרלית מבחינת נקודת מבט". שם גם אמרה כי לא תאפשר ביודעין שימוש ברשת ככלי לביצוע פשעים או פעולות בלתי חוקיות.

אפל ופרלר לא הגיבו לדיווחים.

השבוע: שימוע על התחרות בחנויות האפליקציה

המכתב של אפל מגיע ברקע לאירוע נוסף שיתקיים בשבוע הקרוב: ועדת המשנה להגבלים העסקיים בבית הנבחרים בארצות הברית, שתתכנס ביום רביעי הקרוב, ב-21 באפריל, על מנת לעסוק בתחרות בחנויות האפליקציות המקוונות.

יצרניות אפליקציות ומפתחי תכנה התלוננו על אפל וגוגל על התנהגות בלתי תחרותית בחנויות שלהן. על פי הטענות, גוגל ואפל קובעות כללים חמורים שמדכאים את היצרניות ומטילות עמלות גבוהות כדי לנסות לחסל את התחרות. אפל הודיעה כי תשלח את האחראי על כללי הרגולציה והממשל שלה, קייל אנדיר, שיתייצב לשימוע.