הישראלים אוהבים את אביב אלוש, אבל כמו בקלישאה הידועה, הילדה גונבת את ההצגה

ענף הפרסום מוריד השבוע את הרגל מהגז, ורוב הפרסומות שעלו הן "קטנות" יחסית, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • בראש הדירוג הפרסומת לקפה טורקי עלית, ואילו טאצ' עם אילנית לוי ואלירז שדה היא המושקעת ביותר

אביב אלוש בקמפיין לקפה טורקי עלית / צילום: אבישג שאר ישוב
אביב אלוש בקמפיין לקפה טורקי עלית / צילום: אבישג שאר ישוב

אחרי שבועות ארוכים של ביקושים גבוהים לפרסום וסרטונים גדולים ומושקעים באוויר, ענף הפרסום מוריד מעט את הרגל מהגז - מצב שמשתקף היטב בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות. רוב הפרסומות המדורגות השבוע הן "קטנות" יחסית, ללא השקעה הפקתית גדולה או סיפור מיוחד.

יוצאת הדופן במובן הזה היא הפרסומת של yes בכיכובה של נועה קירל, שממשיכה להוביל את דירוג הפרסומות הזכורות למרות שבפועל היא אינה משודרת כבר מספר שבועות. הפרסומת רושמת שיעורי זכירה של 4.8% - נמוך מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות, שעומד על 7.5%.

 
  

את הירידה המסוימת בהיקף הפרסום השבועי רואים גם בנתוני יפעת בקרת פרסום: בסך הכול שודרו השבוע 444 קטעי פרסום לעומת 477 בשבוע הקודם, וסך ההשקעה ירד מ-32 מיליון שקל ל-31 מיליון שקל.

בראש דירוג הפרסומות האהובות נמצאת הפרסומת לקפה טורקי עלית בכיכובו של השחקן אביב אלוש, שאליו מצטרפת הפעם ילדה (שירה מסורי) עם כוס שוקו. מדובר בהמשך לקמפיין הכולל מספר סרטונים שממחישים כיצד הקפה עוזר לברוח ביומיום אל המקומות שרוצים להיות בהם. הפעם הילדה תופסת חלק משמעותי - ומוכיחה שוב את המשפט המפורסם, שכלבים וילדים גונבים תמיד את ההצגה. הפרסומת רושמת שיעורי זכירות של 16.1% - נמוך מהממוצע החצי שנתי העומד על 20.8%.

ראוי לציין כי למעט פרסומת הקפה הטורקי, אין פרסומות נוספות המתבלטות בדירוג האהדה השבוע, וההבדלים בין הפרסומות מינוריים יחסית.

המותג טאצ', שהתמקד עד כה במוצרי ניקיון, הרחיב את קו המוצרים והשיק השבוע נייר טואלט. ההשקה מלווה בקמפיין בכיכובם של הפרזנטורים הקבועים, בני הזוג אילנית לוי ואלירז שדה, אשר יוצא מהשבלונה הקבועה של פרסום מותגים מסוג זה. במקום להציג את יתרונות המוצר תוך דגש על רכות, נבחר קו פרסום הומוריסטי שמתבדח על הזוגיות בין השניים. הפרסומת היא המושקעת ביותר השבוע - כ-800 אלף שקל (סכום הנחשב נמוך מהמקובל ביחס לפרסומות מושקעות אחרות).

פרסומת נוספת מז'אנר הפרסומות המושקעות יחסית היא זו של פרטנר, בכיכובו של יובל שמלא. הפרסומת, באמצעות מקאן תל אביב, ממוקמת במקום הרביעי בדירוג הפרסומות האהובות ובמקום החמישי בדירוג הזכורות. השבוע עלתה לאוויר פרסומת נוספת בכיכובו של שמלא - להודיס, יחד עם הפרזנטורית הקבועה בר רפאלי. הפרסומת עלתה לאוויר ממש לאחרונה, ולכן עדיין לא ניתן לראות את ביצועיה בדירוג.

לדברי אלי משולם, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, שיעורי האהדה לפרסומת של חברת החשמל בדבר כללי זהירות בחשמל גבוהים משמעותית בקרב החברה הערבית, ולמעשה, היא אחת משתי הפרסומות האהובות ביותר שם השבוע.

"זיהינו תופעה דומה של שיעורי אהדה גבוהים משמעותית בקרב החברה הערבית גם בהתייחס לקמפיינים ההסברתיים של משרד הבריאות בשיא תקופת הקורונה. ייתכן והמסרים ההסברתיים של מוסדות ציבוריים ומשרדי ממשלה, גם אם אינם מלווים בקריאייטיב מתוחכם, מתקבלים אצלם באהדה יתרה".