הרשויות בארה"ב התירו את השימוש בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון

ה-CDC וה-FDA הודיעו אתמול כי היתרונות בשימוש בחיסון גדולים מהסיכון האפשרי בו • השימוש בחיסון הושעה לפני שבועיים לאחר דיווח על מקרים של קרישיות דם אצל שש נשים שהתחסנו

חיסון לקורונה של ג'ונסון אנד ג'ונסון / צילום: Associated Press, Matt Rourke
חיסון לקורונה של ג'ונסון אנד ג'ונסון / צילום: Associated Press, Matt Rourke

ה-CDC וה-FDA בארה"ב הסירו אתמול את ההשעיה בשימוש בחיסון נגד קורונה של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון. בכך, הם העניקו למדינות ארה"ב תמיכה בהפצת החיסון, שקריטי לחיסון אוכלוסיות שנמצאות באזורים מרוחקים. 

ההודעה של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ומינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), מגיעה לאחר שהוועדה המייעצת של CDC לחיסונים (ACIP) המליצה אתמול לחדש את השימוש בחיסון מאחר שהיתרונות גדולים מהסיכון האפשרי. 

לפני כשבועיים, רשויות הבריאות הודיעו כי ישעו את השימוש בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון עד שיבדקו מקרים של קרישיות דם שהופיעו אצל שש נשים בשבועיים שלאחר קבלת החיסון. מדובר בשש נשים מתוך 7 מיליון איש שקיבלו את החיסון עד כה. ה-FDA הדגיש אז כי מדובר בהשעיית ההתחסנות בחיסון זה מתוך "זהירות יתרה". 

הוועדה המייעצת לא המליצה אתמול לרגולטורים האמריקאיים להגביל את השימוש בחיסון לפי מין או גיל, אך הציעו שה-FDA ישקול להוסיף אזהרה לנשים מתחת לגיל 50. 

בהודעה שהוציאו אתמול, ה-FDA וה-CDC ציינו כי הם בטוחים שהחיסון בטוח ויעיל למניעת הקורונה. בנוסף הם הוסיפו כי הסיכון לקרישיות דם "נמוך מאוד".