טיולים | פיצ'ר

פסטיבל "זמן גליל מערבי": רוחות רפאים בעכו, גבינות ב"שירת הרועים"

פסטיבל האביב של עמותת התיירות זמן גליל מערבי חוזר אחרי הפסקה של שנה • הפסטיבל יתקיים בסוף השבוע הראשון של מאי, ויציע שילוב של תרבות, קולינריה, סיורים, אמנות ועוד

סיור ליקוט בגליל המערבי / צילום: נועה סיטי אליהו
סיור ליקוט בגליל המערבי / צילום: נועה סיטי אליהו

אחרי הפסקה של שנה, שוב חוזר פסטיבל האביב של עמותת התיירות זמן גליל מערבי, זמן מצוין להתחדש ולשמוח עם כל הטוב שיש לאזור להציע. הפסטיבל יתקיים בסוף השבוע הראשון של מאי (6-8.5), ומציע שילוב של תרבות, קולינריה, סיורים, אמנות ועוד.

פול ניירנס הוא היזם מאחורי גליל EAT, פעילות קולינרית באמצעות סיורים, סדנאות ואירוח ביתי. תוך כדי שיטוטיו במרחב, זיהה מקומות, בשלנים ובשלניות מיוחדים, ובפעילות שיזם הוא מחבר בין קבוצות למשפחות מארחות בירכא, בדליית אל כרמל, בכאוכב, בחורפיש ועוד.

פעילות קולינרית באמצעות סיורים במחלבה. גלילEAT, / צילום: אורלי גנוסר
 פעילות קולינרית באמצעות סיורים במחלבה. גלילEAT, / צילום: אורלי גנוסר

כך הגענו אל רודנא מדיר חנא לארוחה מסורתית, כשלשולחן זרמו סירים מלאי כל טוב: ממולאים, מג’דרה, עוף ממולא, עולש מוקפץ, סלטים וקינוחים. בחיוך רחב רודנא הסבירה שאוכל ערבי נוצרי מתובל פחות מזה המוסלמי, שהיא אוהבת לארח וכל המשפחה מתקבצת מדי שבת לאכול ביחד.

בעיר העתיקה של עכו פגשתי את ד"ר שלי-אן פלג, ארכיאולוגית והיסטוריונית שעוסקת גם בשימור, אך את הידע שלה על העולם העתיק היא מתרגמת לסיורים והדרכות מיוחדות. בפסטיבל תוביל פלג סיור בעקבות היין אז והיום, שיתחיל בביקור באושה העתיקה, מושב הסנהדרין, שבה נמצאו מתקני יין, ימשיך דרך יער קרית אתא למשק אופיר שבאלון הגליל לביקור ביקב ובמכוורת, טעימות יין ובראנץ’ קליל וכיפי. עכו היא תמיד יעד נחשק, גם בפסטיבל היא תככב ואם תצטרפו לגבי זהר, תיהנו מ"רוחות רפאים בעכו" טיול תיאטרלי שבמהלכו נחשפים לדמויות מרתקות מעברה.

סיור בעכו העתיקה / צילום: טרוור גלאור
 סיור בעכו העתיקה / צילום: טרוור גלאור

גם במחלבת "שירת רועים" מתכוננים לפסטיבל. מיכל מור מלמד הקימה, אחרי לימודים בשווייץ, מחלבה לא שגרתית בישוב לוטם. החלב הוא מכבשים ועיזים בלבד, שיטות הגיבון מסורתיות תוך שימוש בחומרים טבעיים, והתוצאה בהתאם. יש מגוון גבינות רכות, קשות וחצי קשות, אפשר להתארח לארוחות קלות על הדרך או לקחת סל פיקניק.

לכבוד הפסטיבל יצוץ גם פופ-אפ של כריכים בלחמים/קרואסונים של מאפיית "ברד שופ" המקומית. אצל "שולה משתולה" אפשר לבקר לא רק בפסטיבל, ומומלץ להאזין לסיפור חייה. היא פצצת אנרגיה שמבשלת אוכל כורדי - ללקק את האצבעות. בימי הקורונה היא החלה לארח גם קבוצות קטנות. לפרטים: 04-6015533, springfestival.westgalil.org.il