נתי כהן | בלעדי

ממשרד התקשורת לפרטנר? נתי כהן יתמודד על המנכ"לות

כהן יסיים בקרוב את תקופת הצינון שלו, והוא החליט להתמודד על התפקיד על רקע  ההיכרות עם שוק התקשורת והמדיה מהתקופה שבה כיהן כמנכ"ל המשרד

נתי כהן / צילום: איל יצהר
נתי כהן / צילום: איל יצהר

נתי כהן, ששימש כמנכ"ל משרד התקשורת, מתמודד על תפקיד מנכ"ל פרטנר. כהן יסיים בקרוב את תקופת הצינון שלו, והוא החליט להתמודד על התפקיד על רקע הניסיון שצבר כתת-אלוף בצה"ל (תפקידו האחרון היה ראש מטה חיל התקשוב) ועל רקע ההיכרות עם שוק התקשורת והמדיה בתקופה שבה כיהן כמנכ"ל המשרד.

בשנתיים של כהן במשרד התקשורת נולדו שורה של רפורמות שיושמו לאחר שעזב, בעקבות כניסתו של שר התקשורת הקודם יועז הנדל. בתקופתו קידם המשרד את מתווה הסיבים האופטיים, שבסופו נכנסה בזק לתהליך פריסה והוא החל בקידום המהלך לביטול ההפרדה בין ספק לתשתית, שנמצא היום באמצע שימוע. בתקופתו של כהן גם הוכן המכרז לדור החמישי שיצא לפועל לאחר שעזב.

את ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל פרטנר מנהלת יו"ר הדירקטוריון אסנת רונן. על פי הערכות, המועמדים הפנימיים מתוך פרטנר שנחשפו בגלובס - המשנה למנכ"ל יובל קינן, סמנכ"ל הכספים תמיר אמר וסמנכ"ל המכירות קוקי טרוזמן - זוכים לעדיפות על פני מועמדים שמגיעים מתפקידי סמנכ"לים בחברות מתחרות, ומסתבר שישנם כאלה. כך שהתחרות היא מי יהיו המועמדים החיצוניים, שכבר עשו תפקידי מנכ"ל ובעלי ניסיון ושנחשבים כדמויות מובילות לבין המועמדים הפנימיים.

תפקיד מנכ"ל פרטנר התפנה בעקבות התפטרותו של איציק בנבנישתי, אחרי שבע שנים בתפקיד. ההתפטרות שלו באה באופן מפתיע, אך מתחת לפני השטח הייתה מתיחות בינו לבין הדירקטוריון על רקע העובדה שבחברה אין בעל שליטה פעיל מאז שעזב בעל השליטה הקודם חיים סבן והחזיר להאצ'יסון את מניות השליטה שלו בחברה. האצ'יסון לא קבלה היתר שליטה בפרטנר והיא ממשיכה להחזיק במניות, אך לא מעורבת בניהול החברה. משכך התוצאה היא שהדירקטוריון הפך להיות הרבה יותר מעורב וגם הרבה יותר ביקורתי בעבודת ההנהלה, מה שעשה את החיים להנהלה ולבנבנישתי הרבה יותר מורכבים.