"השקענו בישראל יותר מ-7 מיליארד דולר ברכישות. עכשיו סיסקו מחפשת את הרכישה הבאה"

כך אמר מנכ"ל סיסקו ישראל אורן שגיא בכנס הטרנספורמציה הדיגיטלית של גלובס • "מודל אבטחת המידע המוכר לנו קרס, פשט את הרגל"

"מיטב הטכנולוגיות של סיסקו מפותחות במרכזי הפיתוח שלנו - בקיסריה, נתניה ותל אביב. אנחנו מחוברים לחדשנות ולאקו סיסטם הישראלי, והשקענו בישראל יותר מ-7 מיליארד דולר ברכישות של 15 חברות טכנולוגיות. כעת אנחנו מחפשים את הרכישה המשמעותית הבאה", כך אמר מנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא, בנאום הפתיחה של הכנס.

"עושה רושם שאנחנו בעידן שבו עלינו להגדיר מחדש את התרבות העסקית ודרכי הפעולה שלנו", אמר שגיא. לאחר מכן סיפר כי  "מרכז הפיתוח של סיסקו העולמית, שנמצא בקיסריה, מפתח בימים אלה את האינטרנט של העתיד. זו רשת חכמה, שיודעת להתאמים את עצמה, באמצעות טכנולוגיה בינה מלאכותית ולימוד מכונה, לצרכים המשתנים שלנו. מדובר בהשקעה של מיליארדי דולרים בשנה".

בית IN, משרד OUT

על פי סקר שערכו בסיסקו בהשתתפות 10,000 בני אדם מ-12 מדינות באירופה, 58% מהעובדים צפויים להמשיך לעבוד מהבית לפחות 8 ימים בחודש. עוד עולה שב-98% מהפגישות במשרד לפחות משתתף אחד מצטרף באופן וירטואלי.

בהמשך לנתונים האלה, שגיא דיבר על שינויים נרחבים כמו הצורך להתחבר מרחוק בצורה מאובטחת ומוצפנת, ומודל עבודה היברידי חדש: "העובדים מצביעים ברגליים. בית IN ומשרד OUT. ונוצר מודל משולב.

"הארגונים ששרדו את המשבר מתמודדים היום עם דור חדש של עובדים שלא ממהר לחזור למשרד, ויודע בדיוק מה הוא רוצה וצריך מסביבת העבודה החדשה שלו שהיא הסביבה ההיברידית - בית, משרד, בית הקפה. עובדים רואים בעבודה מהבית חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה שלהם".

לצד זה, העובדים מאותתים לחברות השונות איך כן צריך לעבוד ומה צריך לשנות. כ-94% מהעובדים מאמינים שניתן לשפר את חווית העבודה ההיברידית באמצעות כלים דיגיטליים, וכ-60% מאמינים כי פתרונות וידיאו שהוטמעו כמענה זמני בתקופת הקורונה שחקו אותם - ודווקא מעדיפים לתקשר בצורה טבעית יותר.

שגיא דיבר גם על מודלי האבטחה שהשתנו בגלל תקופת הקורונה. המגפה גרמה לכולנו לעבוד מהבתים, ובכך להבין שנדרשת אבטחה חזקה יותר וחכמה יותר. "מודל אבטחת המידע המוכר לנו קרס, פשט את הרגל. הוא פשוט אינו רלוונטי עוד. מכאן נולד הצורך ליצור תפיסת אבטחה חדשה, מודל חדש להגנה מפני האיומים בעולם ה-IT המשתנה".

כשהחברות השונות הבינו את השינוי שהיה צריך לעשות, החלה בנייתם של מודלים אחרים. "האבטחה של המחשבים ושל המשתמשים צריכה להיות מכל מקום ובכל מכשיר שמתחבר למערכות - כולל מדפסות, מצלמות אבטחה וגם מכונות קפה שמחוברות לרשת הארגונית.

"תפיסת ה-Zero Trust שפיתחנו מונעת זליגת מידע תוך כדי אכיפת המדיניות הארגונית ועם נראות מלאה. התפיסה הזו מצמצמת מאוד את שטח המגע עם התוקף הפוטנציאלי, באמצעות סגמנטציה ברשת ומיקרו סגמנטציה ברמת האפליקציה".

רבים על רוחב הפס

שגיא התייחס גם לבעיית רוחב הפס בתקופת הקורונה. "כולנו זוכרים את האינטרנט של העבר - מודמים, 9600, ממתינים רבע שעה עד שהמסמך יעלה, גולשים בנטסקייפ ומחפשים אתרים באלטה ויסטה. אבל אם בינואר לפני שנה הרגשנו די בטוחים באינטרנט שלנו, כי נכנסנו לקורונה עם פס רחב ומהירות הורדה של עשרות מגה - פתאום מאות אלפי תלמידים בישראל התחילו ללמוד מהבית, ההורים הצטרפו אליהם, וכולם רבו והתחרו על רוחב פס, שמהר מאוד כרע תחת נטל המשימה. היום, יותר מתמיד, ניתן להגיד בבטחה כי להישאר מחוברים, מקושרים ורלוונטיים זה צורך קיומי ממעלה ראשונה".

מדי שנה עורכת סיסקו את מחקר ה-VNI (Visual Networking Index), ומספקת תחזיות לשוק לשלוש השנים הבאות. על פי נתוני הסקר האחרון, 66% מאוכלוסיית העולם יהיו מחוברים לאינטרנט (5.3 מיליארד איש), ו-30 מיליארד מכשירים "ידברו" בינם לבין עצמם. "רוחב הפס הרחב יכפיל עצמו בעולם תוך שנתיים, ויגיע לממוצע של 11 מגה לחיבור. מהירות הרשתות האלחוטיות תעלה פי 3 עם השקת WIFI 6, ותגיע לקצב ממוצע של כמעט 100 מגה", סיכם שגיא.

הכנס בשיתוף ובחסות: סיסקו ישראל, CodeValue וישראכרט