אסון הר מירון | סיקור שוטף

מד"א: אין צורך בתרומות דם נוספות היום; אל על מסייעת בהבאת קרובים מחו"ל

במועצה המקומית חצור הגלילית הקימו מוקד מיוחד שייתן מענה לציבור הזקוק למקום לינה ואירוח במהלך השבת, ללא תשלום • עיריית תל אביב אף שלחה עובדים סוציאליים של צוות החירום העירוני למכון לרפואה משפטית לליווי המשפחות בעת זיהוי יקיריהן

עובד זק"א סוחב שקיות מלאות כובעים לאחר האירוע בהר מירון / צילום: Reuters, מירון
עובד זק"א סוחב שקיות מלאות כובעים לאחר האירוע בהר מירון / צילום: Reuters, מירון

15:00

מטעם מד"א נמסר כי "במד"א מודים לציבור הגדול שהגיע בהמוניו לתרום דם, נכון לשעה אין יותר צורך להגיע היום. ניתן להגיע ולתרום במהלך שבוע הבא".

בנוסךף, באל על הודיעו כי "אל על מציעה לסייע בהבאת קרובי משפחה מדרגה ראשונה (הורים, אחים, ילדים, בני זוג) מארה״ב, אנגליה, צרפת וכל מדינה אחרת ממנה מפעילה אל על טיסות ישירות לישראל. אל על מציעה לכל משפחה עד שני כרטיסי טיסה בתשלום של מיסי הנמל בלבד. על מנת לממש את הכרטיסים יש לפנות למוקד השירות של אל על ולהציג תעודת פטירה וצילום דרכון. ניתן להזמין כרטיס טיסה לטיסות הממריאות עד 4 למאי 2021. לשם כך נפתח קו טלפון ייעודי במספר 03-9404040. המוקד זמין היום, שישי עד השעה 16:00. ממוצ״ש ועד חצות ובימי חול מ-8:00 ועד חצות".

11:20

לאחר שהסתיים פינוי הנפגעים וההרוגים מאזור האסון בהר מירון, המכון לרפואה משפטית באבו כביר פועל לסיים את הליך זיהוי ההרוגים בכוחות אדם מתוגברים, כאשר במקום עובדים ועובדות סוציאליות מהרשויות החרדיות הרלוונטיות ודוברי יידיש, במטרה לסייע למשפחות ההרוגים.

במשך שעות ארוכות במהלך הלילה, קרסו הרשתות הסלולריות באזור מירון ולכן התקשו בני משפחות ליצור קשר עם יקיריהם. במהלך התקרית הטראגית בהר, נהרגו 44 בני אדם שהגיעו למירון בכדי לחגוג את ל״ג בעומר ו-150 פונו לבתי החולים באזור הצפון.

בשירותי הדם של מגן דוד אדום קוראים לציבור להגיע ולתרום דם בניידות הפרוסות ברחבי הארץ, כאשר במד״א מדגישים כי ישנו צורך משמעותי בתרומות של בעלי דם מסוג O.

בעקבות האסון, מספר יוזמות ברחבי הארץ מבקשות לסייע לנפגעים ולבני משפחותיהם. ניידת לתרומות דם של מד"א מוצבת בכיכר רבין עד השעה 13:30 ותושבי העיר והאזור מוזמנים לתרום דם לטובת נפגעי האסון. עיריית תל אביב אף שלחה עובדים סוציאליים של צוות החירום העירוני למכון לרפואה משפטית לליווי המשפחות בעת זיהוי יקיריהן, ובשל האסון, לא יקויים אירוע עירוני שתוכנן להיום.

בעיריית ירושלים החליטו להוריד את דגלי המדינה ודגלי העיר לחצי התורן לאות הזדהות עם האבל הלאומי הכבד. בנוסף, הודיעו בעירייה כי החמ"ל האזרחי העירוני פתוח משעות הלילה לסיוע לתושבי ירושלים וכי יעמידו כל שירות לכל צורך וקוראים לכל מי שמחפש את קרוביו לחייג למוקד העירוני במספר 106.

המועצה המקומית חצור הגלילית אף היא מגישה סיוע, והקימה מוקד מיוחד שייתן מענה לציבור הזקוק למקום לינה ואירוח במהלך השבת, ללא תשלום. כלל קופות החולים מציעות סיוע נפשי לנפגעים ולבני משפחותיהם.

ראש עיריית טמרה ד"ר סוהיל דיאב הודיע כי העיריה הקימה תחנת התרעננות וחלוקת מים על כביש 70 המיועדת לשבים ממירון למרכז הארץ.

אזרחים החשים צורך בסיוע נפשי, יכולים לפנות למוקדים הבאים:

עמותת בית חם טלפון 9518*
עמותת עזר מציון טלפון 1800-808-100
ער"ן - עזרה ראשונה נפשית טלפון 1201
סה"ר - סיוע נפשי ברשת https://sahar.org.il
עמותת משאבים לסיוע נפשי 24/7 עברית ושפות נוספות טלפון 046900600
דאגה בלב (שירות ביידיש) 0768844429

בנוסף, ניתן לפנות לקופות לשירות 3 שיחות תמיכה נפשית טלפונית עם מטפלי בריאות הנפש:
מכבי - 3028*
מאוחדת - 3833*
כללית - 2708*
לאומית - 2537*