בורסת הזהב והסחורות של דובאי נפתחת למשקיעים הישראלים

בורסת הזהב והסחורות של דובאי (DGCX) הודיעה כי קיבלה היתר מרשות ניירות ערך הישראלית, המאפשר לתאגידים ישראלים להירשם ישירות כחברי DGCX ולהשתמש בשירותי המסחר והפלטפורמות שלה

דובאי / צילום: Shutterstock
דובאי / צילום: Shutterstock

בורסת הזהב והסחורות של דובאי (DGCX) הודיעה היום (א') כי קיבלה היתר מרשות ניירות ערך הישראלית, המאפשר לתאגידים ישראלים להירשם ישירות כחברי DGCX ולהשתמש בשירותי המסחר והפלטפורמות שלה. החברים הישראלים בבורסה יוכלו לפעול גם כעושי שוק בפלטפורמת DGCX. היתר ההשתתפות במסחר בבורסה בדובאי הוא לסוחרים ומשקיעים מוסדיים בעלי אישור כשירות של הרשות לניירות ערך הישראלית.

מהלך זה מאפשר לקבוצת DGCX להציע מגוון מוצרים ושירותים גלובליים, לרבות חוזים עתידיים וחוזי אופציות במגזרי המתכות היקרות, האנרגיה, ניירות ערך ומטבעות - בתוך ישראל - במקביל להרחבת מעמדה כבורסה למסחר בנגזרים. ב-2020 נסחרו בבורסת DGCX כ-12.73 מיליון חוזים, ונרשם שיא הכנסות תפעוליות (AOI) של 220,504 חוזים.

לס מייל, מנכ"ל DGCX, מסר: "אנו נרגשים מהידוק הקשרים ופתיחת השווקים בין איחוד האמירויות לישראל. זוהי נקודת מפנה בתולדות DGCX ושיתוף-הפעולה של מדינות המפרץ, המתרחשת במקביל להמשך התרחבותנו הבינלאומית. התרחבות זו נובעת מיכולתנו להציע למשקיעים ולשחקני השוק מוצרים ושירותים חדשניים ובעלי ערך מוסף. אנו מקדמים בברכה את המשקיעים ואת שחקני השוק מישראל לקהילה גלובלית של יותר מ-100 חברים בעולם.

"הסכמי אברהם הם ציון דרך מהותי, המספק לקהילה העסקית בישראל מקפצה להשקעות בדובאי ולחברי DGCX החדשים מישראל הזדמנויות לגידור סיכונים והשקעה בנכסים בטוחים בתקופות של אי-ודאות. החוזים שלנו כבר פתחו דלתות בפני משקיעים בינלאומיים, בשל הנגישות שהם מספקים לשווקים אזוריים ספציפיים, בעיקר הודו, אחד ממרכזי הסחר הגדולים בעולם במתכות יקרות. אנו מקווים ומצפים לפתוח דלתות גם בפני סוחרים מישראל", הוסיף מייל.

בורסת הזהב והסחורות של דובאי (DGCX) הוקמה ב-2005, וכיום היא מחזיקה בבעלותה ומפעילה את חברת מסלקת הסחורות של דובאי (DCCC). DGCX ו-DCCC כפופות לפיקוחה של רשות ניירות ערך הסחורות של דובאי (SCA). DGCX מוכרת כשותפת הסליקה המרכזית (CCP) הן על-ידי SCA והן כ-CCP של הרשות האירופית לשוקי ניירות ערך (ESMA).