הביזנס הראשי של רובין הוד עלה ביותר מפי 3 במהלך טירוף המסחר השנה

אפליקציית המסחר בבורסה ייצרה 331 מיליון דולר בתשלומים עבור הזרמת הוראות עבודה בשלושה החודשים הראשונים של 2021

אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock, dennizn
אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock, dennizn

שגעון המסחר במניות של תחילת השנה הקפיץ את ההכנסות של חברת רובין הוד לשיאים חדשים.

כשלקוחות החברה קונים ומוכרים אופציות במניות, רובין הוד מנווטת את ההוראות שלהם לחברות המבצעות מסחר במהירות הבזק ומשלמים לרובין הוד עמלה תמורת ביצוע הרבה מהפעולות. העסק הזה, המוכר בשם תשלום עבור הזרמת הוראות, ייצר כ־331 מיליון דולר בהכנסות לרובין הוד ברבעון הראשון, כך ניתן ללמוד מדיווח של החברה לרשות ני"ע משבוע שעבר. מדובר בסכום הגבוה ביותר מפי שלושה מ־91 מיליון הדולר שהכניסה רובין הוד מתשלומים עבור הזרמות הוראות שנעשו ברבעון הראשון של 2020.

מיליוני משקיעים חובבים הורידו את האפליקציה של רובין הוד ברבעון הראשון, והם נמשכו בגלל הראלי במניות מם הפופולריות בפורום WallStreetBets ברדיט. צמיחה כזו גדולה בכמות המשתמשים ובהכנסה צפויה למשוך משקיעים פוטנציאליים בהנפקה של רובין הוד בבורסה, אחת ההנפקות ההכי מצפים להן השנה. כוחו של העסק של רובין הוד עד ינואר הביא משקיעים חדשים וקיימים לפמפם סכום של 3.4 מיליארד דולר לחברה רק לפני שלושה חודשים.

רובין הוד הייתה זקוקה להזרקת המזומנים על מנת לגבות את הראלי שלה שהונע ברדיט. לאחר שחברת הסליקה שעזרה להשלים את העסקאות של רובין הוד ביקשה מהחברה להגיש ערבות של מיליארדי דולרים שלא היו לחברה במזומן, הגבילה רובין הוד את יכולתם של משתמשים לרכוש מניות של גיימסטופ ומניות מצליחות אחרות בסוף ינואר.

ההחלטה הביאה לעשרות תלונות מצד לקוחות, עשרות תביעות נגד רובין הוד וקמפיין ברשתות חברתיות למחוק את האפליקציה בתחילת פברואר - אבל הקריאות האלה לא פגעו בעסקים של רובין הוד. ההכנסות בפברואר מתשלומים על הזרמת הוראות עבודה ברובין הוד הגיעו ל־121 מיליון דולר, כמעט 7% יותר ממה שהרוויחה החברה בינואר.

לרובין הוד מקורות הכנסה נוספים, כולל שירות מנויים הנקרא רובין הוד גולד וסכומים שהיא גובה כשהחברה מלווה מניות של לקוחות למוכרי שורטים, אבל ההכנסות מתשלום עבור הזרמת הוראות עבודה הוא הגדול ביותר. מדובר בנוהל הנתון במחלוקת כבר שנים, כשמבקרים טוענים שהיא מעודד חברות מסחר להגדיל את הכנסותיהן על חשבון הלקוחות.

בשנה שעברה, הסכימה רובין הוד לשלם 65 מיליון דולר בהסדר עם רשות הבורסה וניירות הערך (SEC) בגלל שהטעתה לקוחות במשך שנים לגבי הסתמכותה על עסקאות אלה. רובין הוד לא הודתה שנהגה לא כשורה.

במרץ, אמר בכיר ב־SEC למחוקקים שהסוכנות שוקלת האם הגיעה העת לבחון מחדש את סידורי התשלום עבור הזרמת הוראות.